KPN vult witte vlekken in met multibrandwinkels

KPN vult witte vlekken in met multibrandwinkels

KPN is begonnen met een operatie om het aantal witte vlekken op de kaart weg te werken. Daartoe is een nieuw concept ontwikkeld waarbij in één winkel verschillende KPN-merken worden aangeboden. De eerste drie vestigingen zijn intussen al open.

Primeur voor XS4ALL

De eerste drie winkels staan in Kerkrade, IJmuiden en Huizen. De winkels zijn even groot als gewone winkels, maar hebben aparte hoeken voor de merken KPN, Telfort, Hi en XS4ALL. Volgens directeur retail Eric Gräve zijn de winkels bedoeld om het retailnetwerk op een rendabele manier in te vullen. Het personeel draagt daarbij donkergroene bedrijfskleding met alleen het logo van KPN.

 

Door de aanpak kan KPN met haar merken ook de bevolking van kleinere plaatsen makkelijk bedienen. Bijkomend voordeel is dat het personeel aan cross-selling kan doen, waardoor mogelijk kan worden gemikt op een hogere omzet.

 

Het is voor het eerst dat het merk XS4ALL een plek krijgt met fysieke verkoop. Tot nu toe was dit merk van KPN alleen via internet te bestellen. Via personeelsadvertenties lijkt duidelijk dat de volgende multibrandwinkels in Almere, Baarn en Woerden gaan komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top