Media Markt wil prijzen aanpassen aan buitenland | RetailDetail

Media Markt wil prijzen aanpassen aan buitenland

Media Markt wil prijzen aanpassen aan buitenland

Media Markt Nederland overweegt om zijn systeem van dynamic pricing, waarbij het de prijzen in de winkels aanpast aan die van concurrenten in het binnenland, ook uit te breiden naar internationale spelers. Het zou dan vergelijken met o.a. Amazon.

"Tevreden met dynamic pricing"

Media Markt maakt in Nederland gebruik van elektronische prijsaanduidingen, die het heel snel kan aanpassen als concurrenten een lagere prijs aanbieden. Dat kan zowel online als offline zijn. Hoofd marketing en category management bij Media Markt, Joost Jetten, zegt nu dat Media Markt er over nadenkt om ook enkele grote internationale spelers toe te voegen aan dat systeem.

 

"We zijn tevreden met de ontwikkeling van dynamic pricing", vertelde Jetten in zijn presentatie tijdens Shopping Today. "Wij laden dagelijks 1,5 miljoen nieuwe prijzen in voor onze producten die in alle winkels in Nederland gelijk zijn. En dat in een van oorsprong decentrale organisatie", zo tekende Twinkle op. "In de toekomst zullen ook de prijzen van deze partijen van invloed zijn. Wij kijken per speler of zij relevant genoeg zijn om de prijzen mee gelijk te trekken. Zijn zij dat? Dan houden we rekening met zo'n partij."

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.