AH test mobiel Pick Up Point | RetailDetail

Albert Heijn test mobiel afhaalpunt

Albert Heijn test mobiel afhaalpunt

Supermarktketen Albert Heijn begint op 8 september in Harlingen een test met een mobiel afhaalpunt. Toeristen die naar Terschelling gaan, kunnen hier hun online bestelde boodschappen ophalen.

Met boodschappen overvaren

Albert Heijn mikt met het mobiele afhaalpunt op het half miljoen toeristen die ieder jaar naar Terschelling varen. Zij kunnen, voordat ze de boot op gaan, hun boodschappen ophalen en meenemen naar het eiland. Het afhaalpunt blijft geopend tot begin november, maar is enkel op donderdag, vrijdag en zaterdagvoormiddag geopend.

 

De keten wil mobiele afhaalpunten flexibel gaan inzetten, bijvoorbeeld als er op een locatie tijdelijk meer klanten aanwezig zijn. Zij bestellen, net als voor de andere afhaalpunten, hun boodschappen op ah.nl en kiezen vervolgens een locatie van het mobiele afhaalpunt. De bestelling wordt verzameld, naar een distributiepunt in de omgeving van de tijdelijke ophaallocatie gebracht en van daaruit in een aanhangwagen afgeleverd op het mobiele afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.