Johnny’s Burger Company begint restaurant | RetailDetail

Johnny’s Burger Company begint restaurant

Johnny’s Burger Company begint restaurant

Johnny’s Burger Company begint eind deze maand haar eerste restaurant aan de West-Kruiskade in Rotterdam. Het is een van de groeiplannen van het take away en deliver burgerconcept dat meer horecavestigingen wil openen en denkt aan kleinere Express vestigingen met de nadruk op take-away.

 

Familierestaurant als eerste horecalocatie

De nieuwe locatie in Rotterdam wordt een familierestaurant waar gezinnen terecht kunnen voor burgers, maar ook voor friet en milkshakes. Gasten kunnen hier ook burgers meenemen net als in de reguliere vestigingen. Maar de nadruk ligt echt op het restaurant. Er zal dan ook geen bezorging van hamburgers plaatsvinden.


Met deze eerste horecalocatie wil de formule geïnteresseerde franchisenemers bewegen om het concept in andere grote steden te starten. “We zoeken nu locaties in Utrecht, Den Haag en Amsterdam”, vertelt marketingmedewerker Quirinus Boogaarts.

 

Koers naar verdere groei buiten Randstad

Johnny’s Burger Company telt nu veertien reguliere locaties in de Randstad. Dit zijn vestigingen die zich richten op bezorgen en afhalen van burgers. Bij deze vestigingen kan er vaak ook ter plekke gegeten worden, maar de focus ligt daar niet.


Door een goede bezetting in de Randstad koerst Johnny’s nu af op verdere groei in de rest van Nederland. Zo startte de formule eerder dit jaar in Arnhem en staat opening in Nijmegen op de rol. “Eind dit jaar volgen Zwijndrecht, mogelijk Oss en daarop volgend Eindhoven en Almere. Onze ambitie is om vanaf januari een vestiging per maand te openen”, verwacht Bogaarts.

 

Ook de doorontwikkeling van het concept krijgt aandacht. Zo kijkt de formule onder andere naar de mogelijkheden van een Express-vestiging, kleinere locaties met veel traffic waar de nadruk op take-away ligt, bijvoorbeeld in een druk winkelgebied in grote steden.


Ook eerder dit jaar begon de franchiseformule een groothandel met webshop waar franchisenemers 'branded' producten als servetten en tassen maar ook vlees en sauzen kunnen bestellen. Een eigen DTP-platform moet franchisenemers helpen om eigen acties van Johnny’s binnen de huisstijl te personaliseren, in oplage te bestellen en de verspreiding in het bezorggebied in te plannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.