Johnny’s Burger Company begint restaurant | RetailDetail

Johnny’s Burger Company begint restaurant

Johnny’s Burger Company begint restaurant

Johnny’s Burger Company begint eind deze maand haar eerste restaurant aan de West-Kruiskade in Rotterdam. Het is een van de groeiplannen van het take away en deliver burgerconcept dat meer horecavestigingen wil openen en denkt aan kleinere Express vestigingen met de nadruk op take-away.

 

Familierestaurant als eerste horecalocatie

De nieuwe locatie in Rotterdam wordt een familierestaurant waar gezinnen terecht kunnen voor burgers, maar ook voor friet en milkshakes. Gasten kunnen hier ook burgers meenemen net als in de reguliere vestigingen. Maar de nadruk ligt echt op het restaurant. Er zal dan ook geen bezorging van hamburgers plaatsvinden.


Met deze eerste horecalocatie wil de formule geïnteresseerde franchisenemers bewegen om het concept in andere grote steden te starten. “We zoeken nu locaties in Utrecht, Den Haag en Amsterdam”, vertelt marketingmedewerker Quirinus Boogaarts.

 

Koers naar verdere groei buiten Randstad

Johnny’s Burger Company telt nu veertien reguliere locaties in de Randstad. Dit zijn vestigingen die zich richten op bezorgen en afhalen van burgers. Bij deze vestigingen kan er vaak ook ter plekke gegeten worden, maar de focus ligt daar niet.


Door een goede bezetting in de Randstad koerst Johnny’s nu af op verdere groei in de rest van Nederland. Zo startte de formule eerder dit jaar in Arnhem en staat opening in Nijmegen op de rol. “Eind dit jaar volgen Zwijndrecht, mogelijk Oss en daarop volgend Eindhoven en Almere. Onze ambitie is om vanaf januari een vestiging per maand te openen”, verwacht Bogaarts.

 

Ook de doorontwikkeling van het concept krijgt aandacht. Zo kijkt de formule onder andere naar de mogelijkheden van een Express-vestiging, kleinere locaties met veel traffic waar de nadruk op take-away ligt, bijvoorbeeld in een druk winkelgebied in grote steden.


Ook eerder dit jaar begon de franchiseformule een groothandel met webshop waar franchisenemers 'branded' producten als servetten en tassen maar ook vlees en sauzen kunnen bestellen. Een eigen DTP-platform moet franchisenemers helpen om eigen acties van Johnny’s binnen de huisstijl te personaliseren, in oplage te bestellen en de verspreiding in het bezorggebied in te plannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.