Johnny’s Burger Company begint restaurant

Johnny’s Burger Company begint restaurant

Johnny’s Burger Company begint eind deze maand haar eerste restaurant aan de West-Kruiskade in Rotterdam. Het is een van de groeiplannen van het take away en deliver burgerconcept dat meer horecavestigingen wil openen en denkt aan kleinere Express vestigingen met de nadruk op take-away.

 

Familierestaurant als eerste horecalocatie

De nieuwe locatie in Rotterdam wordt een familierestaurant waar gezinnen terecht kunnen voor burgers, maar ook voor friet en milkshakes. Gasten kunnen hier ook burgers meenemen net als in de reguliere vestigingen. Maar de nadruk ligt echt op het restaurant. Er zal dan ook geen bezorging van hamburgers plaatsvinden.


Met deze eerste horecalocatie wil de formule geïnteresseerde franchisenemers bewegen om het concept in andere grote steden te starten. “We zoeken nu locaties in Utrecht, Den Haag en Amsterdam”, vertelt marketingmedewerker Quirinus Boogaarts.

 

Koers naar verdere groei buiten Randstad

Johnny’s Burger Company telt nu veertien reguliere locaties in de Randstad. Dit zijn vestigingen die zich richten op bezorgen en afhalen van burgers. Bij deze vestigingen kan er vaak ook ter plekke gegeten worden, maar de focus ligt daar niet.


Door een goede bezetting in de Randstad koerst Johnny’s nu af op verdere groei in de rest van Nederland. Zo startte de formule eerder dit jaar in Arnhem en staat opening in Nijmegen op de rol. “Eind dit jaar volgen Zwijndrecht, mogelijk Oss en daarop volgend Eindhoven en Almere. Onze ambitie is om vanaf januari een vestiging per maand te openen”, verwacht Bogaarts.

 

Ook de doorontwikkeling van het concept krijgt aandacht. Zo kijkt de formule onder andere naar de mogelijkheden van een Express-vestiging, kleinere locaties met veel traffic waar de nadruk op take-away ligt, bijvoorbeeld in een druk winkelgebied in grote steden.


Ook eerder dit jaar begon de franchiseformule een groothandel met webshop waar franchisenemers 'branded' producten als servetten en tassen maar ook vlees en sauzen kunnen bestellen. Een eigen DTP-platform moet franchisenemers helpen om eigen acties van Johnny’s binnen de huisstijl te personaliseren, in oplage te bestellen en de verspreiding in het bezorggebied in te plannen.