Papa John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa  John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa John’s Pizza opent vandaag zijn tweede Nederlandse vestiging in Amsterdam Noord. Volgende week maandag komt er meteen een derde locatie en volgend jaar moet de uitrol nog sneller gaan.

Meer restaurants volgen

De tweede zaak in Amsterdam opent vandaag in Mosveld, een nieuw wijkwinkelcentrum dat voorziet in de dagelijkse behoeften van bewoners van de wijken Volewijck, Buiksloterham en Overhoeks. De eerste Nederlandse locatie begon dit jaar in juli al in de Amsterdamse Rivierenbuurt. Volgende week maandag is Diemen aan de beurt en begin volgend jaar gaan nog ruim tien pizzarestaurants in Amsterdam en Utrecht van start.  Papa John’s Pizza wil in Nederland zo’n honderd vestigingen openen.

 

De Amerikaanse franchiseketen heeft ook plannen voor franchising in België, Duitsland, Polen en Tsjechië. De franchiseformule telt momenteel rond 475 zaken in Cyprus, Frankrijk, Ierland, Nederland, Spanje, Turkije en het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd heeft Papa John’s Pizza bijna 5000 restaurants in veertig landen, waaronder 1500 vestigingen buiten de VS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekend, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30% van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top