Papa John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa  John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa John’s Pizza opent vandaag zijn tweede Nederlandse vestiging in Amsterdam Noord. Volgende week maandag komt er meteen een derde locatie en volgend jaar moet de uitrol nog sneller gaan.

Meer restaurants volgen

De tweede zaak in Amsterdam opent vandaag in Mosveld, een nieuw wijkwinkelcentrum dat voorziet in de dagelijkse behoeften van bewoners van de wijken Volewijck, Buiksloterham en Overhoeks. De eerste Nederlandse locatie begon dit jaar in juli al in de Amsterdamse Rivierenbuurt. Volgende week maandag is Diemen aan de beurt en begin volgend jaar gaan nog ruim tien pizzarestaurants in Amsterdam en Utrecht van start.  Papa John’s Pizza wil in Nederland zo’n honderd vestigingen openen.

 

De Amerikaanse franchiseketen heeft ook plannen voor franchising in België, Duitsland, Polen en Tsjechië. De franchiseformule telt momenteel rond 475 zaken in Cyprus, Frankrijk, Ierland, Nederland, Spanje, Turkije en het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd heeft Papa John’s Pizza bijna 5000 restaurants in veertig landen, waaronder 1500 vestigingen buiten de VS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

 Markthal Rotterdam valt opnieuw in de prijzen

24/05/2017

De Markthal Rotterdam valt opnieuw in de prijzen: nu is ze in Las Vegas uitgeroepen tot beste winkelcentrum ter wereld. Toch is het niet louter jubel in Rotterdam, want ondernemers kampen met tegenvallende resultaten.

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

24/05/2017

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

Discount zet de toon in private label

23/05/2017

De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in private labelproducten. Van prijsbreker tot onderscheidend element in een formule die sterk leunt op eigen of fancy merken.

Rechtszaak Max Verstappen tegen Picnic afgewezen

22/05/2017

De rechtbank heeft een rechtszaak van F1-piloot Max Verstappen tegen online supermarkt Picnic afgewezen. Het management van de autocoureur had een schadevergoeding gevraagd vanwege een reclamefilmpje met een lookalike van Verstappen.

Vakbonden Jumbo plannen nog meer acties

22/05/2017

De vakbonden bij Jumbo zijn voorlopig nog niet van plan om de strijdbijl te begraven, nu de supermarktketen besloten heeft om niet langer te willen onderhandelen over een nieuwe cao. Ze kondigen zelfs nieuwe acties aan.

Lidl start webshop in China

22/05/2017

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Back to top