Papa John’s Pizza start Nederlandse uitrol | RetailDetail

Papa John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa  John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa John’s Pizza opent vandaag zijn tweede Nederlandse vestiging in Amsterdam Noord. Volgende week maandag komt er meteen een derde locatie en volgend jaar moet de uitrol nog sneller gaan.

Meer restaurants volgen

De tweede zaak in Amsterdam opent vandaag in Mosveld, een nieuw wijkwinkelcentrum dat voorziet in de dagelijkse behoeften van bewoners van de wijken Volewijck, Buiksloterham en Overhoeks. De eerste Nederlandse locatie begon dit jaar in juli al in de Amsterdamse Rivierenbuurt. Volgende week maandag is Diemen aan de beurt en begin volgend jaar gaan nog ruim tien pizzarestaurants in Amsterdam en Utrecht van start.  Papa John’s Pizza wil in Nederland zo’n honderd vestigingen openen.

 

De Amerikaanse franchiseketen heeft ook plannen voor franchising in België, Duitsland, Polen en Tsjechië. De franchiseformule telt momenteel rond 475 zaken in Cyprus, Frankrijk, Ierland, Nederland, Spanje, Turkije en het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd heeft Papa John’s Pizza bijna 5000 restaurants in veertig landen, waaronder 1500 vestigingen buiten de VS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.