Papa John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa  John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa John’s Pizza opent vandaag zijn tweede Nederlandse vestiging in Amsterdam Noord. Volgende week maandag komt er meteen een derde locatie en volgend jaar moet de uitrol nog sneller gaan.

Meer restaurants volgen

De tweede zaak in Amsterdam opent vandaag in Mosveld, een nieuw wijkwinkelcentrum dat voorziet in de dagelijkse behoeften van bewoners van de wijken Volewijck, Buiksloterham en Overhoeks. De eerste Nederlandse locatie begon dit jaar in juli al in de Amsterdamse Rivierenbuurt. Volgende week maandag is Diemen aan de beurt en begin volgend jaar gaan nog ruim tien pizzarestaurants in Amsterdam en Utrecht van start.  Papa John’s Pizza wil in Nederland zo’n honderd vestigingen openen.

 

De Amerikaanse franchiseketen heeft ook plannen voor franchising in België, Duitsland, Polen en Tsjechië. De franchiseformule telt momenteel rond 475 zaken in Cyprus, Frankrijk, Ierland, Nederland, Spanje, Turkije en het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd heeft Papa John’s Pizza bijna 5000 restaurants in veertig landen, waaronder 1500 vestigingen buiten de VS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

24/02/2017

Jumbo zet dit jaar in op gezonde medewerkers: zij kunnen een check-up laten doen om inzicht te krijgen in hun conditie, gezondheid en vitaliteit. De medewerkers in de distributiecentra konden vorig jaar al hun gezondheid laten checken.

 Plus opent distributiecentrum voor online bestellingen

24/02/2017

Plus opent naar verwachting volgend jaar een nieuw centraal distributiecentrum voor online bestelde boodschappen, op een voorlopig nog onbekende locatie.

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

23/02/2017

Albert Heijn gaat de komende maanden in tientallen supermarkten een koffiecafé of een restaurant openen. De vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam krijgt alvast de primeur: daar opent vrijdag een Deli Kitchen en een Bakery Café.

Analyse: Financiële logica bepaalt koers FMCG

21/02/2017

Het afspringen van een deal met Kraft Heinz betekent slechts uitstel van executie voor Unilever. Uiteindelijk gaat het eerder om geld dan om de consument in de FMCG-sector, niemand ontsnapt aan de focus op kosten en marges.

Picnic breidt uit naar Lelystad

21/02/2017

Online supermarkt Picnic gaat binnenkort van start in Lelystad. Het is ondertussen al de zevende stad waar de supermarkt zijn opwachting maakt. Picnic wil dit jaar trouwens sterk uitbreiden met tien tot vijftien nieuwe steden.

Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

16/02/2017

Korys, het investeringsvehikel van de familie Colruyt, heeft een meerderheidsbelang verworven in de Nederlandse vleesvervangerproducent Ojah. Die is bekend van de merken Beeter en Plenti.

Back to top