Hornbach geeft duurzaam signaal af.

Bouwmarktketen Hornbach drukt vanaf 1 maart alle maandfolders op FSC-gecertificeerd papier. Op jaarbasis gaat het daarbij om 23 miljoen folders. Eerder al werd het assortiment hout met het keurmerk van de Forest Stewardship Council uitgebreid. Volgens de bouwmarkt en FSC geeft Hornbach hiermee een duidelijk signaal af aan de rest van de retailbranche.

 

Hornbach is in diverse landen, waaronder Nederland, partner van FSC. “Zowel medewerkers als consumenten zijn zich steeds beter bewust van het belang van duurzaam beheer van bossen”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Nederland. “Daarom is deze overstap naar FSC-papier voor drukwerk een logische stap. Deze verschuiving demonstreert ons FSC-bewustzijn niet alleen binnen de winkels – in het assortiment –, maar nu ook daarbuiten, via het reclame- en communicatiedrukwerk.' 

 

Bart van der Linden, directeur van FSC Nederland, spreekt van een belangrijke stap voor de markt van bouwketens in het algemeen en voor Hornbach in het bijzonder. “Hornbach is de tweede grote speler op de markt van houthoudend papier die massaal overstapt op FSC-papier. Daarmee draagt het bedrijf bij aan verantwoord beheer van bossen en schaart Hornbach zich bij de koplopers in de retailbranche. Net als bij andere productgroepen, zoals zuivelverpakkingen en toiletpapier, verwacht ik dat consumentenfolders binnenkort branchebreed op FSC-papier verschijnen.' 

Bouwmarktketen Hornbach drukt vanaf 1 maart alle maandfolders op FSC-gecertificeerd papier. Op jaarbasis gaat het daarbij om 23 miljoen folders. Eerder al werd het assortiment hout met het keurmerk van de Forest Stewardship Council uitgebreid. Volgens de bouwmarkt en FSC geeft Hornbach hiermee een duidelijk signaal af aan de rest van de retailbranche.

 

Hornbach is in diverse landen, waaronder Nederland, partner van FSC. “Zowel medewerkers als consumenten zijn zich steeds beter bewust van het belang van duurzaam beheer van bossen”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Nederland. “Daarom is deze overstap naar FSC-papier voor drukwerk een logische stap. Deze verschuiving demonstreert ons FSC-bewustzijn niet alleen binnen de winkels – in het assortiment –, maar nu ook daarbuiten, via het reclame- en communicatiedrukwerk.' 

 

Bart van der Linden, directeur van FSC Nederland, spreekt van een belangrijke stap voor de markt van bouwketens in het algemeen en voor Hornbach in het bijzonder. “Hornbach is de tweede grote speler op de markt van houthoudend papier die massaal overstapt op FSC-papier. Daarmee draagt het bedrijf bij aan verantwoord beheer van bossen en schaart Hornbach zich bij de koplopers in de retailbranche. Net als bij andere productgroepen, zoals zuivelverpakkingen en toiletpapier, verwacht ik dat consumentenfolders binnenkort branchebreed op FSC-papier verschijnen.' 

Tags: