Hornbach geeft duurzaam signaal af.

Bouwmarktketen Hornbach drukt vanaf 1 maart alle maandfolders op FSC-gecertificeerd papier. Op jaarbasis gaat het daarbij om 23 miljoen folders. Eerder al werd het assortiment hout met het keurmerk van de Forest Stewardship Council uitgebreid. Volgens de bouwmarkt en FSC geeft Hornbach hiermee een duidelijk signaal af aan de rest van de retailbranche.

 

Hornbach is in diverse landen, waaronder Nederland, partner van FSC. “Zowel medewerkers als consumenten zijn zich steeds beter bewust van het belang van duurzaam beheer van bossen”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Nederland. “Daarom is deze overstap naar FSC-papier voor drukwerk een logische stap. Deze verschuiving demonstreert ons FSC-bewustzijn niet alleen binnen de winkels – in het assortiment –, maar nu ook daarbuiten, via het reclame- en communicatiedrukwerk.' 

 

Bart van der Linden, directeur van FSC Nederland, spreekt van een belangrijke stap voor de markt van bouwketens in het algemeen en voor Hornbach in het bijzonder. “Hornbach is de tweede grote speler op de markt van houthoudend papier die massaal overstapt op FSC-papier. Daarmee draagt het bedrijf bij aan verantwoord beheer van bossen en schaart Hornbach zich bij de koplopers in de retailbranche. Net als bij andere productgroepen, zoals zuivelverpakkingen en toiletpapier, verwacht ik dat consumentenfolders binnenkort branchebreed op FSC-papier verschijnen.' 

Bouwmarktketen Hornbach drukt vanaf 1 maart alle maandfolders op FSC-gecertificeerd papier. Op jaarbasis gaat het daarbij om 23 miljoen folders. Eerder al werd het assortiment hout met het keurmerk van de Forest Stewardship Council uitgebreid. Volgens de bouwmarkt en FSC geeft Hornbach hiermee een duidelijk signaal af aan de rest van de retailbranche.

 

Hornbach is in diverse landen, waaronder Nederland, partner van FSC. “Zowel medewerkers als consumenten zijn zich steeds beter bewust van het belang van duurzaam beheer van bossen”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Nederland. “Daarom is deze overstap naar FSC-papier voor drukwerk een logische stap. Deze verschuiving demonstreert ons FSC-bewustzijn niet alleen binnen de winkels – in het assortiment –, maar nu ook daarbuiten, via het reclame- en communicatiedrukwerk.' 

 

Bart van der Linden, directeur van FSC Nederland, spreekt van een belangrijke stap voor de markt van bouwketens in het algemeen en voor Hornbach in het bijzonder. “Hornbach is de tweede grote speler op de markt van houthoudend papier die massaal overstapt op FSC-papier. Daarmee draagt het bedrijf bij aan verantwoord beheer van bossen en schaart Hornbach zich bij de koplopers in de retailbranche. Net als bij andere productgroepen, zoals zuivelverpakkingen en toiletpapier, verwacht ik dat consumentenfolders binnenkort branchebreed op FSC-papier verschijnen.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


 Karwei opent derde bouwmarkt nieuwe stijl

09/05/2017

Karwei heeft in de Daniël Goedkoopstraat in Amsterdam een winkel volgens zijn nieuwe concept geopend, als derde bouwmarkt na vestigingen in Uden en Goirle.

Zamro bewijst dat er ook voor B2B plaats online is

18/04/2017

Zamro is een pionier op het vlak van B2B e-commerce, een branche die nog vaak terughoudend is om aan onlineverkoop te beginnen. Toch kunnen B2C en B2B van elkaar leren, ziet oprichter Eric Croon. Wat, dat hoort u op het RetailDetail Congress.

Bauhaus begint tweede Nederlandse vestiging

05/04/2017

Bauhaus opent op 14 april haar tweede Nederlandse vestiging in Twente. De bouwspeciaalzaak start in Hengelo op bedrijventerrein Westermaat een locatie van 15.000 vierkante meter.

Jan van den Ham stopt als algemeen directeur Formido

03/04/2017

Na bijna 11 heeft Jan van den Ham besloten om zijn functie als algemeen directeur van Formido Bouwmarkten neer te leggen. Hij blijft nog tot 1 mei aan de slag en zal dan vervangen worden door Frits Voorhout.

Hornbach Den Haag opent op 21 april

30/03/2017

Doe-het-zelfketen Hornbach opent op vrijdag 21 april in Den Haag haar dertiende vestiging in Nederland.

Doe-het-zelfsector niet bezig met deeleconomie

22/02/2017

De opkomst van de deeleconomie heeft in sommige sectoren, lees de taxi- en hotelbusiness, de kussens behoorlijk opgeschud. Vaak wordt ook doe-het-zelf genoemd als een kansrijke sector. De vraag is alleen: heeft de branche er daadwerkelijk last van?

Back to top