Jumbo verkoopt geen Bar-le-Duc meer | RetailDetail

Jumbo verkoopt geen Bar-le-Duc meer

Jumbo verkoopt geen Bar-le-Duc meer

Supermarktketen Jumbo heeft opnieuw problemen met leveranciers van bepaalde producten. Ditmaal zijn het de producten van Bar-le-Duc die niet meer te vinden zijn in de Jumbo-winkels.

Verschillende conflicten

Jumbo voert momenteel gesprekken met de leveranciers van Bar-le-Duc over de inkoopcondities, maar zo lang er geen akkoord is worden de producten niet meer verkocht. Het is niet de eerste keer dat er op deze manier producten uit de Jumbo's verdwijnen: eerder was er ook al een conflict met Douwe Egberts en Bertolli. Die producten verdwenen toen voor enkele weken uit de winkels.

 

Momenteel heeft de keten ook nog problemen met Ferrero. Die situatie is ondertussen al bijna enkele maanden aan de gang, maar Ferrero Nederland laat aan Distrifood weten dat er nog steeds gezocht wordt naar een oplossing.

 

Verschillende ondernemers besluiten ondertussen om de producten zelf aan te kopen bij andere partijen, uit vrees anders klanten en omzet te zullen verliezen. Er is echter ook begrip voor de situatie, omdat de marges op bepaalde producten nu eenmaal zeer klein zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.