Van Gils lanceert webshop

Van Gils lanceert webshop

Het Nederlandse mannenmodemerk Van Gils heeft een webshop gelanceerd. Momenteel gebeurt dat met een beperkt aanbod en enkel voor Nederland, maar Van Gils wil in de toekomst ook binnen en buiten Europa gaan leveren.

Dit najaar in Europa

Momenteel wordt de online winkel van Van Gils maar op een beperkte schaal gelanceerd. Een deel van de collectie zal beschikbaar zijn en Van Gils zal enkel verkopen en leveren in Nederland. Dit najaar wil het modemerk echter nog uitbreiden naar andere landen in Europa en in de toekomst zal er zelfs geleverd worden in landen buiten Europa. Volgend jaar zal ook het aanbod verder uitgebreid worden.

 

"We kunnen en willen niet meer om online heen. Dit geldt ook in toenemende mate voor de wat meer formele mannenmode en daarmee ook voor Van Gils. Consumenten willen zich oriënteren en kopen waar en wanneer ze willen. Een aantrekkelijke webshop biedt consumenten de mogelijkheid onze mooie producten te bekijken en te kopen en biedt hen ook overzicht in welke winkel ze producten van ons merk kunnen aanschaffen", aldus CEO Robert Meijer.

 

Van Gils werd in 1948 opgericht in Breda en focust zich vooral op meer formele mode voor mannen, waaronder ook een brillencollectie. Van Gils heeft winkels in dertien landen, waaronder de Benelux, Marokko, Rusland en Jordanië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe formule The Sting gelanceerd in Amsterdam

25/09/2017

In Amsterdam is de eerste vestiging van Cotton Club geopend, de nieuwe formule van The Sting. Cotton Club is een nieuw damesmodelabel dat vooral casual mode met een mediterrane toets aanbiedt.

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top