Van Gils lanceert webshop | RetailDetail

Van Gils lanceert webshop

Van Gils lanceert webshop

Het Nederlandse mannenmodemerk Van Gils heeft een webshop gelanceerd. Momenteel gebeurt dat met een beperkt aanbod en enkel voor Nederland, maar Van Gils wil in de toekomst ook binnen en buiten Europa gaan leveren.

Dit najaar in Europa

Momenteel wordt de online winkel van Van Gils maar op een beperkte schaal gelanceerd. Een deel van de collectie zal beschikbaar zijn en Van Gils zal enkel verkopen en leveren in Nederland. Dit najaar wil het modemerk echter nog uitbreiden naar andere landen in Europa en in de toekomst zal er zelfs geleverd worden in landen buiten Europa. Volgend jaar zal ook het aanbod verder uitgebreid worden.

 

"We kunnen en willen niet meer om online heen. Dit geldt ook in toenemende mate voor de wat meer formele mannenmode en daarmee ook voor Van Gils. Consumenten willen zich oriënteren en kopen waar en wanneer ze willen. Een aantrekkelijke webshop biedt consumenten de mogelijkheid onze mooie producten te bekijken en te kopen en biedt hen ook overzicht in welke winkel ze producten van ons merk kunnen aanschaffen", aldus CEO Robert Meijer.

 

Van Gils werd in 1948 opgericht in Breda en focust zich vooral op meer formele mode voor mannen, waaronder ook een brillencollectie. Van Gils heeft winkels in dertien landen, waaronder de Benelux, Marokko, Rusland en Jordanië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.