Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs | RetailDetail

Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs

Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs

Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf krijgt een eerste winkel aan de rue Saint Honoré in Parijs. Het ontwerpersduo neemt de stap ter gelegenheid van het twintigjarige bestaan van het merk volgend jaar. Wanneer de winkel precies opengaat wordt niet vermeld.

Het H&M-effect

Het duo, opgeleid aan de Modeacademie in Arnhem. brak door in 1993 door het winnen van een prijs op een prestigieus Frans modefestival. Sindsdien is het merk jaarlijks gegroeid via gelimiteerde verkoop. Ook ontwierp het duo soms speciale collecties voor andere winkelketens. Hun ontwerpen voor H&M zorgden voor een stormloop op de vestigingen van de Zweedse retailer.

 

Viktor & Rolf werd in 1993 opgericht door het ontwerpersduo Viktor Horsting en Rolf Snoeren. Sinds 2008 is het Italiaanse modeconcern Only the Brave eigenaar van het merk. De baas van het Italiaanse modemerk Diesel, Renzo Rosso, is de drijvende kracht achter Only the Brave.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.