Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs | RetailDetail

Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs

Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs

Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf krijgt een eerste winkel aan de rue Saint Honoré in Parijs. Het ontwerpersduo neemt de stap ter gelegenheid van het twintigjarige bestaan van het merk volgend jaar. Wanneer de winkel precies opengaat wordt niet vermeld.

Het H&M-effect

Het duo, opgeleid aan de Modeacademie in Arnhem. brak door in 1993 door het winnen van een prijs op een prestigieus Frans modefestival. Sindsdien is het merk jaarlijks gegroeid via gelimiteerde verkoop. Ook ontwierp het duo soms speciale collecties voor andere winkelketens. Hun ontwerpen voor H&M zorgden voor een stormloop op de vestigingen van de Zweedse retailer.

 

Viktor & Rolf werd in 1993 opgericht door het ontwerpersduo Viktor Horsting en Rolf Snoeren. Sinds 2008 is het Italiaanse modeconcern Only the Brave eigenaar van het merk. De baas van het Italiaanse modemerk Diesel, Renzo Rosso, is de drijvende kracht achter Only the Brave.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Jeansketen Lake Side failliet verklaard

22/02/2018

Alle 28 winkels van de modeketen Lake Side zijn failliet verklaard. Zo komt waarschijnlijk een einde aan een bedrijf dat zes jaar geleden nog meer dan zeventig winkels had. De curator wil wel werk maken van een doorstart.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

Back to top