Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs | RetailDetail

Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs

Viktor & Rolf krijgen flagshipstore in Parijs

Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf krijgt een eerste winkel aan de rue Saint Honoré in Parijs. Het ontwerpersduo neemt de stap ter gelegenheid van het twintigjarige bestaan van het merk volgend jaar. Wanneer de winkel precies opengaat wordt niet vermeld.

Het H&M-effect

Het duo, opgeleid aan de Modeacademie in Arnhem. brak door in 1993 door het winnen van een prijs op een prestigieus Frans modefestival. Sindsdien is het merk jaarlijks gegroeid via gelimiteerde verkoop. Ook ontwierp het duo soms speciale collecties voor andere winkelketens. Hun ontwerpen voor H&M zorgden voor een stormloop op de vestigingen van de Zweedse retailer.

 

Viktor & Rolf werd in 1993 opgericht door het ontwerpersduo Viktor Horsting en Rolf Snoeren. Sinds 2008 is het Italiaanse modeconcern Only the Brave eigenaar van het merk. De baas van het Italiaanse modemerk Diesel, Renzo Rosso, is de drijvende kracht achter Only the Brave.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.