Mooi weer hindert paasomzet | RetailDetail

Mooi weer hindert paasomzet

Nederlandse tuincentra en meubelboulevards hebben een matig paasweekeinde achter de rug. Door het bijna tropische weer kozen consumenten voor andere activiteiten in plaats van winkelen.

 

Dat blijkt uit een rondgang door verschillende Nederlandse media. Tweede Paasdag is al jaren een belangrijk moment voor de Nederlandse detailhandel. Vooral tuincentra, doe-het-zelfwinkels en meubelboulevards kunnen vaak rekenen op veel bezoekers. Autodealers organiseren hun tradionele paasshows.

 

In plaats van winkelbezoek kozen consumenten massaal voor bezoeken aan attractieparken, bossen en andere recreatiemogelijkheden. Supermarkten kenden wel een goed Pasen, vooral de verkoop van barbecueproducten liep uitstekend.

Nederlandse tuincentra en meubelboulevards hebben een matig paasweekeinde achter de rug. Door het bijna tropische weer kozen consumenten voor andere activiteiten in plaats van winkelen.

 

Dat blijkt uit een rondgang door verschillende Nederlandse media. Tweede Paasdag is al jaren een belangrijk moment voor de Nederlandse detailhandel. Vooral tuincentra, doe-het-zelfwinkels en meubelboulevards kunnen vaak rekenen op veel bezoekers. Autodealers organiseren hun tradionele paasshows.

 

In plaats van winkelbezoek kozen consumenten massaal voor bezoeken aan attractieparken, bossen en andere recreatiemogelijkheden. Supermarkten kenden wel een goed Pasen, vooral de verkoop van barbecueproducten liep uitstekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.