Oprichter Marqt is Amsterdammer van het Jaar. | RetailDetail

Oprichter Marqt is Amsterdammer van het Jaar.

Quirijn Bolle is uitgeroepen tot Amsterdammer van het Jaar 2010. Bolle is directeur en oprichter van de duurzame- en biologische supermarktketen Marqt. Deze keten werd in 2008 opgericht en bestaat intussen uit drie filialen met in totaal 140 werknemers. Bolle wil met de winkelketen consumenten eerlijk en lekker eten serveren.

 

Bolle heeft een verleden in de foodindustrie en begon zo'n twee jaar geleden voor zichzelf met de opening van de eerste Marqt. Achter de keten zit een uitgekiend concept met regionale leveranciers en herkenbare herkomst van het assortiment. Daarnaast verkoopt de keten kwalitatief goed assortiment van elders. De oprichter van Marqt kreeg de meeste stemmen in de verkiezing waarin nog negen andere kandidaten meedongen.

 

De verkiezing is een initiatief van verschillende Amsterdamse media, waaronder de televisiezender AT5. Vorig jaar won een lokaal bekende huisarts de titel. Aan de verkiezing is een geldprijs van vijftienhonderd euro verbonden.

Quirijn Bolle is uitgeroepen tot Amsterdammer van het Jaar 2010. Bolle is directeur en oprichter van de duurzame- en biologische supermarktketen Marqt. Deze keten werd in 2008 opgericht en bestaat intussen uit drie filialen met in totaal 140 werknemers. Bolle wil met de winkelketen consumenten eerlijk en lekker eten serveren.

 

Bolle heeft een verleden in de foodindustrie en begon zo'n twee jaar geleden voor zichzelf met de opening van de eerste Marqt. Achter de keten zit een uitgekiend concept met regionale leveranciers en herkenbare herkomst van het assortiment. Daarnaast verkoopt de keten kwalitatief goed assortiment van elders. De oprichter van Marqt kreeg de meeste stemmen in de verkiezing waarin nog negen andere kandidaten meedongen.

 

De verkiezing is een initiatief van verschillende Amsterdamse media, waaronder de televisiezender AT5. Vorig jaar won een lokaal bekende huisarts de titel. Aan de verkiezing is een geldprijs van vijftienhonderd euro verbonden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.