Philips breidt aantal eigen webwinkels uit. | RetailDetail

Philips breidt aantal eigen webwinkels uit.

Elektronicafabrikant Philips heeft de afgelopen maanden het netwerk aan eigen webwinkels verder uitgebouwd. Door de opening van twee nieuwe online winkels komt het totaal daardoor nu op veertien. Twee jaar geleden was Philips nog maar in vier landen actief met de dienst.

 

Dat bleek maandag bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de onderneming. Of deze winkels ook winstgevend zijn en hoeveel omzet ermee geboekt wordt, blijft vooralsnog onduidelijk. De resultaten van de online retaildivisie worden niet apart gegeven. Philips kiest ervoor de resultaten per gebied en thema te clusteren in plaats van per verkoopkanaal.

 

Direct selling door fabrikanten levert soms spanningen op met retailpartners. Derhalve geeft Philips de eigen webwinkels nog geen duidelijk profiel in de media. Het hele concern zag de omzet in het vierde kwartaal met 4 procent afnemen tot 7,4 miljard euro, waarbij vooral de Europese consumenten het lieten afweten. De nettowinst verdubbelde echter bijna van 205 naar 465 miljoen euro.

Elektronicafabrikant Philips heeft de afgelopen maanden het netwerk aan eigen webwinkels verder uitgebouwd. Door de opening van twee nieuwe online winkels komt het totaal daardoor nu op veertien. Twee jaar geleden was Philips nog maar in vier landen actief met de dienst.

 

Dat bleek maandag bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de onderneming. Of deze winkels ook winstgevend zijn en hoeveel omzet ermee geboekt wordt, blijft vooralsnog onduidelijk. De resultaten van de online retaildivisie worden niet apart gegeven. Philips kiest ervoor de resultaten per gebied en thema te clusteren in plaats van per verkoopkanaal.

 

Direct selling door fabrikanten levert soms spanningen op met retailpartners. Derhalve geeft Philips de eigen webwinkels nog geen duidelijk profiel in de media. Het hele concern zag de omzet in het vierde kwartaal met 4 procent afnemen tot 7,4 miljard euro, waarbij vooral de Europese consumenten het lieten afweten. De nettowinst verdubbelde echter bijna van 205 naar 465 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.