Philips breidt aantal eigen webwinkels uit.

Elektronicafabrikant Philips heeft de afgelopen maanden het netwerk aan eigen webwinkels verder uitgebouwd. Door de opening van twee nieuwe online winkels komt het totaal daardoor nu op veertien. Twee jaar geleden was Philips nog maar in vier landen actief met de dienst.

 

Dat bleek maandag bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de onderneming. Of deze winkels ook winstgevend zijn en hoeveel omzet ermee geboekt wordt, blijft vooralsnog onduidelijk. De resultaten van de online retaildivisie worden niet apart gegeven. Philips kiest ervoor de resultaten per gebied en thema te clusteren in plaats van per verkoopkanaal.

 

Direct selling door fabrikanten levert soms spanningen op met retailpartners. Derhalve geeft Philips de eigen webwinkels nog geen duidelijk profiel in de media. Het hele concern zag de omzet in het vierde kwartaal met 4 procent afnemen tot 7,4 miljard euro, waarbij vooral de Europese consumenten het lieten afweten. De nettowinst verdubbelde echter bijna van 205 naar 465 miljoen euro.

Elektronicafabrikant Philips heeft de afgelopen maanden het netwerk aan eigen webwinkels verder uitgebouwd. Door de opening van twee nieuwe online winkels komt het totaal daardoor nu op veertien. Twee jaar geleden was Philips nog maar in vier landen actief met de dienst.

 

Dat bleek maandag bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de onderneming. Of deze winkels ook winstgevend zijn en hoeveel omzet ermee geboekt wordt, blijft vooralsnog onduidelijk. De resultaten van de online retaildivisie worden niet apart gegeven. Philips kiest ervoor de resultaten per gebied en thema te clusteren in plaats van per verkoopkanaal.

 

Direct selling door fabrikanten levert soms spanningen op met retailpartners. Derhalve geeft Philips de eigen webwinkels nog geen duidelijk profiel in de media. Het hele concern zag de omzet in het vierde kwartaal met 4 procent afnemen tot 7,4 miljard euro, waarbij vooral de Europese consumenten het lieten afweten. De nettowinst verdubbelde echter bijna van 205 naar 465 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Back to top