Philips breidt aantal eigen webwinkels uit. | RetailDetail

Philips breidt aantal eigen webwinkels uit.

Elektronicafabrikant Philips heeft de afgelopen maanden het netwerk aan eigen webwinkels verder uitgebouwd. Door de opening van twee nieuwe online winkels komt het totaal daardoor nu op veertien. Twee jaar geleden was Philips nog maar in vier landen actief met de dienst.

 

Dat bleek maandag bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de onderneming. Of deze winkels ook winstgevend zijn en hoeveel omzet ermee geboekt wordt, blijft vooralsnog onduidelijk. De resultaten van de online retaildivisie worden niet apart gegeven. Philips kiest ervoor de resultaten per gebied en thema te clusteren in plaats van per verkoopkanaal.

 

Direct selling door fabrikanten levert soms spanningen op met retailpartners. Derhalve geeft Philips de eigen webwinkels nog geen duidelijk profiel in de media. Het hele concern zag de omzet in het vierde kwartaal met 4 procent afnemen tot 7,4 miljard euro, waarbij vooral de Europese consumenten het lieten afweten. De nettowinst verdubbelde echter bijna van 205 naar 465 miljoen euro.

Elektronicafabrikant Philips heeft de afgelopen maanden het netwerk aan eigen webwinkels verder uitgebouwd. Door de opening van twee nieuwe online winkels komt het totaal daardoor nu op veertien. Twee jaar geleden was Philips nog maar in vier landen actief met de dienst.

 

Dat bleek maandag bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de onderneming. Of deze winkels ook winstgevend zijn en hoeveel omzet ermee geboekt wordt, blijft vooralsnog onduidelijk. De resultaten van de online retaildivisie worden niet apart gegeven. Philips kiest ervoor de resultaten per gebied en thema te clusteren in plaats van per verkoopkanaal.

 

Direct selling door fabrikanten levert soms spanningen op met retailpartners. Derhalve geeft Philips de eigen webwinkels nog geen duidelijk profiel in de media. Het hele concern zag de omzet in het vierde kwartaal met 4 procent afnemen tot 7,4 miljard euro, waarbij vooral de Europese consumenten het lieten afweten. De nettowinst verdubbelde echter bijna van 205 naar 465 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.