RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Action
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe winkels duwen Action naar recordomzet

icon
Algemeen14 november, 2024
Shutterstock.com

Action blijft groeien: de omzet steeg in de eerste drie kwartalen van dit jaar met 20,9% naar 9,6 miljard euro, zowel dankzij nieuwe winkels als nieuwe klanten.

350 nieuwe winkels

De non-fooddiscounter noteerde in de eerste negen maanden van 2024 een groei met 20,9%, wat op vergelijkbare basis een toename van 9,8% betekende. De groei wordt volgens de keten gedreven door een toename van het aantal klanten, dankzij de vele prijsverlagingen die Action in 2023 en 2024 heeft doorgevoerd.

Action zet ook zijn ambitieuze uitbreidingsplannen voort: in de eerste drie kwartalen van 2024 werden 189 nieuwe winkels geopend, waarmee het totaal aantal vestigingen in twaalf Europese landen op 2.755 komt. Voor heel 2024 verwacht de keten ongeveer 350 winkels te openen, twintig meer dan eerder gedacht.

Focus op Zuid-Europa

In de laatste anderhalve maand van dit jaar wil CEO Hajir Hajji nog “een aanzienlijk aantal nieuwe winkels openen, inclusief drie weken waarin er meer dan twintig nieuwe winkels per week worden geopend”. In België opende de keten deze week nog een vestiging in Tielt.

De discounter zet echter vooral in op Zuid-Europa: Italië en Spanje zijn ondertussen zowat de snelst groeiende markten. In Italië werd onlangs de honderdste winkel geopend, terwijl Spanje de mijlpaal van vijftig winkels bereikte. Portugal, waar Action in februari zijn intrede deed, telt inmiddels zeven vestigingen. Een nieuw distributiecentrum in Illescas (nabij Madrid) moet die groei verder verstevigen.

Action verwacht in de komende twee jaar meer dan vijf nieuwe distributiecentra in Europa te ontwikkelen. Daar zal Action dezelfde duurzame bouwstandaarden toepassen als in Illescas. Zo is het Madrileense magazijn het eerste dat helemaal zonder gas wordt verwarmd.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Action nadert de kaap van 3000 winkels

    Action heeft opnieuw een sterk kwartaal achter de rug en verwacht in het tweede kwartaal de mijlpaal van 3000 winkel te bereiken. Vorige maand ging de discounter onder grote belangstelling van start in Zwitserland.

  • icon
    Algemeen14 mei, 2025
    Waarom ex-Blokkerman Witteveen vol inzet op groeiparel Miniso

    Na het faillissement van Mirage Retail Group en Blokker bijt Michiel Witteveen, voormalig eigenaar van het concern, zich vast in de Chinese "Hema-concurrent" Miniso. Ondanks juridische obstakels heeft hij ambitieuze uitbreidingsplannen voor de keten in Nederland.

  • icon
    Algemeen14 mei, 2025
    “De essentie van categoriemanagement is het wegnemen van aankoopbarrières”

    Categoriemanagement is geen hogere wiskunde: eenvoud is de essentie. “Maak het shoppers makkelijk om te kopen in de categorie. Neem alle barrières weg die een verkoop kunnen tegenhouden”, zegt expert Pascal Deckers van LD&Co.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN