RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven DOBIT
  • Onderwerpen Publireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Innovatieve LED wall kleurt winkelcentrum

icon
Algemeen27 maart, 2023

(Publireportage) Waasland Shopping pakt uit met een van de grootste en meest innovatieve MicroLED walls van de Benelux. ‘The Wall’ is ruim 16 vierkante meter groot, telt meer dan 10 miljoen pixels en biedt dankzij de uitzonderlijke beeldkwaliteit een onvergetelijke ervaring aan de shoppers.

Uitzonderlijke beleving dankzij haarscherp beeld en subliem kleurcontrast

Waasland Shopping zet haar slogan ‘Meer dan ooit een bezoekje waard’ kracht bij en pakt uit met dé microLED wall bij uitstek. Wie al eens een bezoekje bracht aan het Shoppingcentrum in Sint-Niklaas zal zich vast en zeker het iconische aquarium herinneren. “Het aquarium vergde veel onderhoud en was sowieso aan vernieuwing toe”, aldus Vincent Hermans, Shopping Manager van Waasland Shopping. “We wilden méér halen uit deze locatie en zochten een waardig alternatief.

Met de LED wall van ruim 16 vierkante meter, 504 kg en een bijzonder kleine Pixel Pitch van 1,26mm dompelen we de klant onder in een totale ervaring van beeld en geluid. We bieden hen een unieke ervaring, eentje die ze niet snel zullen vergeten!”.

3D animaties en interactiviteit

Het doel van het scherm is tweeledig: “Enerzijds willen we events en acties extra in de kijker zetten aan de hand van leuke filmpjes en animaties. Daarnaast willen we ook innoveren op vlak van shopping experience en onze klanten een onvergetelijke beleving bieden”, aldus Vincent.

De leuze ‘Content is King’ is hier dan ook meer dan ooit op zijn plaats: “Door in te zetten op 3D-content, ‘Anamorphic illusions’ en interactiviteit willen we in Waasland het verschil maken”, aldus Nele Bruers, Instore Experience Specialist bij DOBIT. “Denk hierbij aan de illusie dat iets ‘naar voren’ vliegt, of ‘uit het scherm’ stapt of een interactief spel waarbij de shopper bepaalt wat er op het LED scherm te zien is. De mogelijkheden zijn eindeloos en we hopen de shoppers dit jaar echt te verrassen!”

The Wall: dé microLED bij uitstek

Waasland Shopping koos niet voor de minste LED wall op de markt. Met ‘The Wall’ van Samsung pakt het shoppingcenter uit met het scherpste LED-scherm ooit in Benelux shoppingland. “Aangezien de LED wall op ooghoogte hangt en de kijkafstand vaak kleiner is dan 2 meter, was een kleine pixel pitch een must.” Aldus Tomas De Fré, Solutions Manager bij DOBIT.  “Daarnaast moest het scherm ook tegen een stootje kunnen, aangezien de shoppers het scherm kunnen aanraken.”

De MicroLED technologie van ‘The Wall’ komt tegemoet aan beide eisen: “De pixels worden rechtstreeks op het circuit board gemonteerd. Dit maakt dat de pixels nóg dichter bij elkaar geplaatst kunnen worden waardoor de resolutie van het scherm vele malen hoger is dan een traditioneel LED scherm. En, dankzij de ‘Black Seal Technologie, wordt The Wall beschermd door een ‘coating’, waardoor hij robuuster is en niet stuk gaat bij aanraking door voorbijgangers”.

Meer informatie over de mogelijkheden van LED voor jouw winkel?

Download hier onze LED whitepaper.

Deze whitepaper geeft je inspiratie over de mogelijkheden van LED voor jouw winkel én ook kom je te weten met welke technische facetten je zeker rekening moet houden bij de keuze van de juiste LED wall.

Nog vragen?

Contacteer ons via info@dobit.com

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Target en Walmart onderuit: kunnen Amerikaanse retailers importtarieven “gewoon opeten”?

    De Amerikaanse retailreus Target ziet zijn omzet dalen en verlaagt zijn verwachtingen voor het hele jaar. Walmart-CEO Doug McMillon waarschuwde al de ‘Trump-tarieven’ de prijzen zullen doen stijgen, en haalde zich daarmee de woede van de president op de hals. Stevent de Amerikaanse retail af op een crisis?

  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Waarom merken en retailers samen op zoek moeten naar hun meest waardevolle klanten

    Shoppers die trouw zijn aan een merk, zijn doorgaans ook trouw aan de retailer waar ze dat merk kopen. Beide partijen hebben er dan ook alle belang bij om op basis van gedeelde klantdata op hun meest waardevolle klanten te focussen.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN