RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven PinduoduoTemu
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie China
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Temu-eigenaar verdubbelde omzet in 2023

icon
Algemeen21 maart, 2024
Shutterstock

Temu-moeder Pinduoduo verkocht vorig jaar liefst 241% meer. Het Europese succes van de Chinese webshop is duidelijk voelbaar: zowel de omzet als de winst verdubbelden.

Winst groeit mee

Dat Temu pijlsnel groeide vorig jaar zal niemand verbazen: de totale omzet van moederbedrijf Pinduoduo steeg in 2023 met 90% naar 35 miljard dollar, meer dan dertig miljard euro. De verkopen stegen met 241% naar 13,25 miljard dollar, maar het bedrijf haalde nog meer omzet uit de marketingdiensten die het aan platformverkopers aanbiedt: liefst 21,63 miljard dollar, de helft meer dan in 2022.

Verrassender is dat die groei ook winst oplevert: de nettowinst van Pinduoduo klom eveneens met 90% tot omgerekend 8 miljard euro. Voor de westerse expansie hanteert Temu nochtans een agressieve marketingstrategie, waarbij miljardenbudgetten naar advertenties op onder andere Facebook en Google gaan. Dat lijkt hen evenwel geen windeieren te leggen.

Wolk van controverse

Het ziet er echter naar uit dat het controversiële platform in 2024 meer stokken in de wielen krijgt. In Frankrijk ligt bijvoorbeeld een wetsvoorstel op tafel om fast-fashion streng te belasten en reclame ervoor te verbieden. Onder meer Shein en Temu zouden het doelwit worden van die taks.

Eind februari waarschuwde de Europese speelgoedfederatie bovendien dat 95% van het speelgoed op Temu niet aan de Europese normen voldoet en potentieel gevaarlijk is. Een financieel analist in New York ontdekte recent dan weer code in de app die de diefstal van zou bank- en persoonlijke gegevens mogelijk maken. Of dat ook gaat resulteren in een dalende populariteit bij ‘het jonge volkje’ is echter zeer de vraag.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN