RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Onderwerpen RetailHunt
  • Geografie Azië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Waarom “Gangnam style” zoveel meer is dan een hit

icon
Algemeen4 juli, 2023
DiegoMariottini / Shutterstock.com

Gangnam, een wijk in het zuidelijke deel van Seoul, heeft internationale bekendheid verworven dankzij de virale hit “Gangnam Style”. Naast het aanstekelijke deuntje en dansje biedt Gangnam bovendien een fascinerende mix van luxe, winkelen, food en entertainment. Woppa!

“Work hard, play hard”

Gangnam is synoniem voor rijkdom en luxe. De buurt staat bekend om zijn chique woonwijken, modieuze boetieks en toprestaurants. De straten zijn bezaaid met luxueuze merkwinkels, stijlvolle cafés en trendy nachtclubs, die zowel bewoners als bezoekers op zoek naar glamour en design aantrekken. Met torenhoge wolkenkrabbers als skyline komt de verfijnde wijk helemaal tot leven als de zon ondergaat.

“Work hard, play hard?” De Koreanen konden het hebben uitgevonden. Na het werk stromen ze massaal naar de trendy bars, nachtmarkten en streetfood-hallen voor een paar flesjes soju, kleurrijke bibimbap of wereldberoemde kimchi. Dat Seoul zich profileert als food-trekpleister, is mede aan de wijk te danken. De uitgaansscène van Gangnam weerspiegelt dan weer de wereldwijde invloed van de stad op de (K-)popcultuur en is de “go-to” voor liefhebbers van muziek, mode en entertainment.

Tussen traditie en moderniteit

Toch is Gangnam ook overdag een toevluchtsoord voor shoppers en fashionista’s. Van extravagante luxemerken tot innovatieve boetieks, ervaring staat er centraal. Zo is de beroemde COEX Mall een van de grootste ondergrondse winkelcentra van Azië, terwijl alleen al de ‘foodcourt’ van luxewarenhuis Lotte Department Store indrukwekkend is.

Tegelijk biedt Gangnam ook een inkijk in het rijke culturele erfgoed van Seoul. De buurt is de thuisbasis van een aantal opmerkelijke culturele bezienswaardigheden: zo zijn er de Bongeunsa Tempel uit de achtste eeuw en het Seoul Arts Center, een cultureel complex waar prestigieuze voorstellingen en tentoonstellingen worden gehouden. Gangnam omvat zo de essentie van het moderne Seoul, de “capital of cool” van Azië, balancerend tussen traditie en moderniteit.

Kom je mee op Retailhunt naar Seoul? Bezoek in oktober samen met RetailDetail en topmanagers uit de retailsector de bruisende hoofdstad van Zuid-Korea.

Reserveer snel, want er zijn nog maar een beperkt aantal plaatsen.
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Target en Walmart onderuit: kunnen Amerikaanse retailers importtarieven “gewoon opeten”?

    De Amerikaanse retailreus Target ziet zijn omzet dalen en verlaagt zijn verwachtingen voor het hele jaar. Walmart-CEO Doug McMillon waarschuwde al de ‘Trump-tarieven’ de prijzen zullen doen stijgen, en haalde zich daarmee de woede van de president op de hals. Stevent de Amerikaanse retail af op een crisis?

  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Waarom merken en retailers samen op zoek moeten naar hun meest waardevolle klanten

    Shoppers die trouw zijn aan een merk, zijn doorgaans ook trouw aan de retailer waar ze dat merk kopen. Beide partijen hebben er dan ook alle belang bij om op basis van gedeelde klantdata op hun meest waardevolle klanten te focussen.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN