Op 5 januari 2026 zal Martijn Akkermans bij Wibra aantreden als commercieel directeur. Hij versterkt dan ook het directieteam en wordt eindverantwoordelijk voor verkoop en marketing.
20 jaar ervaring
In een persbericht roemt de non-fooddiscounter de twintig jaar ervaring die Akkermans met zich meebrengt in verkoop en marketing. Eerder werkte hij voor merken als Beter Bed, Charles Vögele, Kwantum en Scapino. CEO Bas Duijsens ziet het zo: “We kijken uit naar de komst van Martijn. Hij is gedreven door resultaat en klantgerichtheid, en combineert strategisch inzicht met operationele slagkracht om commerciële groei en merkversterking te realiseren.”
Akkermans volgt als CCO Wim Smit op: die blijft wel bij Wibra, maar gaat een adviserende rol opnemen en blijft deel uitmaken van de directie. Duijsens is “Wim dankbaar voor zijn jarenlange inzet en de belangrijke bijdrage die hij heeft geleverd aan de commerciële ontwikkeling van Wibra. We zijn blij dat hij ook in zijn nieuwe adviserende rol nauw betrokken blijft bij onze organisatie.”
De directie van Wibra bestaat vanaf 5 januari naast Duijsens, Akkermans en zijn voorganger Smit ook uit inkoopdirecteur Jeroen Markink, HR-directeur Sjoerd Verlegh en (sinds augustus) operationeel directeur Rogier Wijnhoven.


