RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Online auto kopen goedkoper dan bij dealer

icon
Automotive27 augustus, 2013

Onderzoek bij twaalf portalen

ADAC, een zusterclub van ANWB, bezocht voor zijn onderzoek twaalf online portalen, waar bezoekers zelf hun auto kunnen configureren en aankopen. Daarbij kochten ze steeds dezelfde vijf modellen van Fiat, BMW, Volkswagen, Nissan en Opel.

 

Gemiddeld boden de online verkopers een korting van zestien procent op de catalogusprijs. De fysieke verkopers konden die sterke korting niet evenaren en kwamen gemiddeld uit op elf procent. Een flink verschil dus.

 

Het is ook een vrij merkwaardige vaststelling, omdat jaren werd verondersteld dat een nieuwe auto kopen via internet ‘not done’ was. Toch blijkt er wel degelijk een markt te zijn voor online ondernemers die zich tussen de klant en de verkoper plaatsen, om zo een betere deal te bemachtigen. Zo kunnen klanten flink wat euro’s besparen.Het onderzoek toonde aan dat ongeveer negen procent van de consumenten het wel zag zitten om zijn volgende nieuwe auto online te kopen.

 

Verschillende merken beginnen trouwens ook al het aantal fysieke dealers terug te schroeven en zetten met nieuwe winkelconcepten meer in op beleving. Dat het aantal dealers terugvalt, is geen verrassing. In Nederland bijvoorbeeld zijn er zo veel dealers, dat het voor hen onmogelijk is om bij de huidige verkoopcijfers van nieuwe auto’s toch allemaal winst te maken.

Meer Automotive
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen4 januari, 2024
    Tankstations TotalEnergies worden definitief Couche-Tard

    De overname van de Total-tankstations door de Canadese retailgroep Couche-Tard is een feit. Geleidelijk zullen de tankshops van naam en concept veranderen.

  • icon
    Automotive1 juni, 2023
    Nieuwe eigenaar tankstations Maes zet in op buurtshops

    De tankstations van Maes komen in handen van de Nederlandse sectorgenoot Hametha. De nieuwe eigenaar wil nu ook de keten van buurtwinkels l'Unique uitbreiden.

  • icon
    Automotive20 maart, 2023
    Het einde van het tankstation? Total kiest eieren voor zijn geld

    Total verkoopt zijn Europese tankstations, met uitzondering van Frankrijk, aan de Canadese groep Couche-Tard. De oliereus bereidt zich voor op het uitdoven van de verbrandingsmotor.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN