RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Tags retailmedia
  • Bedrijven Ahold Delhaize
  • Onderwerpen Marketing
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ahold Delhaize haalt half miljard uit advertentie-inkomsten

icon
Food12 juni, 2023
Shutterstock.com

Inkomsten uit retailmedia helpen Ahold Delhaize om de prijzen laag te houden, zegt topman Frans Muller. De retailer heeft “ongeveer de helft” van haar doel bereikt om een miljard euro omzet uit advertenties en data te halen tegen 2025.

Prijzen laag houden

Ahold Delhaize zit ongeveer halfweg zijn doelstelling om tegen 2025 een miljard euro omzet te halen uit activiteiten als het verkopen van advertenties op websites en in apps, en het te gelde maken van inzichten uit shopperdata, heeft topman Frans Muller verklaard tegenover persagentschap Reuters.

Volgens Muller gebruikt Ahold Delhaize de inkomsten uit reclame om de voedselprijzen lager te houden nu de inflatie in Europa en de Verenigde Staten aanhoudt: “Wat we genereren aan inkomsten uit retailmedia, zullen we herinvesteren in ons bedrijf om ervoor te zorgen dat consumenten zich gezonde en duurzame producten kunnen veroorloven. We moeten heel hard samenwerken, met retail en productie, om de kosten laag te houden.” Hoeveel Ahold Delhaize verdient wanneer een klant op een gesponsord product of banner klikt, wilde hij echter niet kwijt.

Gericht adverteren

Vorig jaar nam de retailer een participatie in het Gentse bedrijf Adhese, een specialist in digitale advertentietechnologie. De bedoeling is om klanten promoties en advertenties op maat aan te bieden en diepgaander inzicht te verkrijgen in hun gedrag. Fabrikanten kunnen bijvoorbeeld betalen om hun merk bovenaan te laten verschijnen in zoekopdrachten van klanten, of gericht adverteren naar specifieke doelgroepen.

Wel meer retailers zetten in op retailmedia als een alternatieve bron van inkomsten, naar het voorbeeld van Amazon en Walmart. Sectorgenoot Carrefour bijvoorbeeld lanceerde in samenwerking met Liveramp het digitale reclameplatform Carrefour Links, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om doelgerichte online activeringscampagnes op te zetten op basis van reële aankoopdata, én om de exacte impact van die media-investeringen te meten.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap, die ook andere retailers dreigt te treffen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN