RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Kuipers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn benoemt Alfred Levi tot nieuwe marketingdirecteur

icon
Food20 augustus, 2012

Potentieel AH benutten

Voordat Levi 3MO oprichtte, was hij twaalf jaar in dienst bij Procter & Gamble, waar hij tal van managementfuncties heeft vervuld in marketing en sales. Bij Albert Heijn vult Levi de enige nog openstaande directiezetel in: kort nadat Albert Heijn eind april aankondigde dat het directieteam nieuw werd ingericht onder leiding van Ahold-bestuurslid Sander van der Laan, was de functie van marketingdirecteur vacant geworden met het vertrek van Levi’s voorganger Jeroen Pietryga.

Levi kreeg naar eigen zeggen ‘an offer you can’t refuse’ van Ahold. “Albert Heijn is een prachtig sterk merk dat binnen en buiten de Nederlandse grenzen een nog veel groter potentieel heeft”, zegt hij in een persbericht dat Albert Heijn naar aanleiding van zijn benoeming heeft verzonden.

 

“De sterk veranderende consument, de economische ontwikkelingen en de sterke concurrentie maken het een uitdaging om dat potentieel daadwerkelijk te realiseren“, aldus Levi, die gezien zijn ambities onmogelijk nee kon zeggen tegen de hem aangeboden functie.

 

Scherpe kritiek AH-directeur

Zijn uitspraken zijn Levi’s nieuwe baas – Sander van der Laan – uit het hart gegrepen: Van der Laan uitte eind juni dit jaar scherpe kritiek op de prestaties van de marktleider in de eerste jaarhelft. Met name het lage consumentenvertrouwen in Nederland remt volgens Van der Laan de groei van Albert Heijn.

 

Prijsperceptie is en blijft een open zenuw voor het AH-management. Ook de marketingprestatie van Albert Heijn was ondermaats volgens Van der Laan, waarbij de AH-directeur vooral kritiek uitte op de zeer teleurstellende EK-actie van Albert Heijn. Die was volgens hem niet spraakmakend en eigenlijk AH onwaardig.

 

‘Maak er een feest van’

Aan Levi nu de taak om het tij te keren en als directeur marketing en format het potentieel van de merkkracht van Albert Heijn veel beter te benutten, in Nederland en in het buitenland. Volgende maand staat de opening van de eerste AH to go-winkels in Duitsland gepland, dus Levi kan gelijk aan de bak ten oosten en ten zuiden van de Nederlandse grens.

 

Zijn kennis van Albert Heijn kan hem daarbij van dienst zijn, want Levi’s bureau 3MO tekende voor de jongste kerstcampagne van Albert Heijn, die eind 2011 als thema ‘Maak er een feest van!’ had. Tegen de tijd dat AH’s nieuwe kerstcampagne loopt, zal Albert Heijn hiervoor een nieuw bureau in de arm hebben genomen, al is het maar om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food8 december, 2025
    Britten steken stokje voor overname Délifrance door Vandemoortele

    De Britse mededingingsautoriteit CMA vindt de geplande overname van Délifrance door Vandemoortele hinderlijk voor de vrije concurrentie. Specifiek geeft de CMA één week de tijd om meer garanties te geven voor het segment van diepgevroren bladerdeeg.

  • icon
    Food8 december, 2025
    Mars krijgt (eindelijk) groen licht van EU voor overname Kellanova

    Na een diepgaand onderzoek dat maanden in beslag nam, komt de Europese Commissie tot de conclusie dat de overname van Kellanova (de eigenaar van Pringles en Kellogg's) door Mars geen risico vormt voor de concurrentie of de consument.

  • icon
    Food8 december, 2025
    EU-verbod op benamingen als veggieburger is illegaal, zegt Foodwatch

    Foodwatch noemt het geplande EU-verbod op vleesbenamingen voor plantaardige producten in de huidige vorm onwettig. De Europese voedselwaakhond baseert zich op een juridisch advies dat verwijst naar het Europees Hof van Justitie en de Europese regels voor voedselinformatie.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN