RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn to go opent in nieuw jasje

icon
Food19 maart, 2012

Voor de mobiele eter

Zoals de naam het zegt is ‘Albert Heijn to go’ er voor de consument ‘on the go’. De doelgroep bestaat uit “klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen” De drukbezette yuppie of reiziger dus, die tijdens het reizen of pendelen door amper tijd heeft om te eten.

 

Meer nog dan voorheen legt Albert Heijn to go zich daarom toe op kant-en-klare voeding voor onmiddellijke consumptie. Zo is het aanbod uitgebreid met honderd nieuwe producten, waaronder vers belegde broodjes, lunchsalades, soepen, snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van zogeheten mealdeals: driemaal daags wordt een wisselende maaltijddeal aan een vaste prijs in de schijnwerper gezet.

 

Volledig nieuwe look

Gezien de hoge mobiliteit van de klanten heeft Albert Heijn to go ook maar ineens zijn website mobiel gemaakt: op m.albertheijntogo.nl vinden consumenten informatie en aanbiedingen terug, maar kunnen ze ook feedback geven over de winkel en het assortiment.

 

Om dat dynamische en mobiele verder op de winkelvloer te benadrukken, heeft Albert Heijn to go ook gebroken met de traditionele Albert Heijn-stijl. Het donkerblauwe logo van weleer moet plaats ruimen voor grijs en roze, en ook voor de inrichting van het vernieuwde concept gebruik is gemaakt van ‘vrolijke’ kleuren als fuchsia, oranje en groen. Zelfs de productverpakkingen kregen een metamorfose.

 

‘Eerste stap in internationale expansie’

De formule kijkt voor zijn expansie naar locaties in het centrum van grote steden, plekken waar veel reizigers komen en locaties bij instellingen en grote kantoren. In Nederland was ‘AH to go’ al onder meer vertegenwoordigd in treinstations en op Schiphol, maar sinds vorig jaar heeft Ahold ook zijn oog laten vallen op de Duitse markt. De vernieuwing van de Albert Heijn to go-formule is volgens Ahold “de eerste stap om deze groei in binnen- en buitenland te realiseren”.

 

Van de winkelopening maakte AH een promofilmpje, dat evenwel een goed beeld geeft van het nieuwe concept:

{youtubejw}wKkn9aqqakk{/youtubejw}

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap die ook andere retailers treft.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN