RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Aldi wordt "altijd slim" in nieuwe slogan

icon
Food5 januari, 2022

Aldi heeft in België (en Luxemburg) een nieuwe slogan: na jaren van “Hoge kwaliteit, lage prijs” wordt de baseline nu “Aldi, altijd slim”. Het hele jaar lang wil de discounter dat ook gaan bewijzen met “52 waarheden”.

 

“Belangrijke evolutie”

Jarenlang hield Aldi vast aan zijn slogan “Hoge kwaliteit, lage prijs”, maar dat is niet langer onderscheidend genoeg. De discounter wil nu meer een totaalverhaal gaan brengen en veel meer aan de consument vertellen dan alleen het prijsargument. “Dit is een belangrijke evolutie”, vertelt communicatiemanager Jason Sevestre aan RetailDetail.

 

Eenvoudig winkelen staat voortaan centraal: het brede (maar ondiepe) assortiment van slechts 1600 referenties wordt nu als voorbeeld van eenvoud uitgespeeld. “Dat we het eenvoudig maken voor onze leveranciers, maakt samenwerken met Aldi ook slim voor hen”, luidt het.

 

Elke week een Aldi-waarheid

“Altijd slim” wordt zo een kapstok: prijs-kwaliteit blijft volgens Sevestre weliswaar bovenaan hangen, maar er is plaats voor nog veel meer “Aldi-waarheden”, het hele jaar door. Tijdens deze eerste week van januari benadrukt de discounter in haar reclames bijvoorbeeld dat er altijd een winkel in de buurt is. “Week 1 staat in teken van proximiteit, kwaliteit is één van de volgende thema’s. Zo willen we vertellen dat we ons Belgisch vers vlees voorzien is van een QR-code om de herkomst te traceren.”

 

Dat ruimere verhaal is nodig, omdat vandaag verschillende spelers inzetten op de prijsbelofte. “Doorheen het hele jaar willen we mensen bijna bij de hand nemen en gaan tonen wat we allemaal doen”, vertelt Sevestre. Uit onderzoek naar aanleiding van het nieuwe winkelconcept kwamen immers nog andere eigenschappen naar voor, zoals snel winkelen en soms verrassende producten.

 

De nieuwe slogan wordt doorgetrokken in verschillende geledingen van de supermarktketen. In vernieuwde winkels komt het versgamma bijvoorbeeld helemaal vooraan te staan, omdat verswaren meestal bovenaan het boodschappenlijstje staan. Ook de visuele identiteit krijgt een makeover: marketinguitingen krijgen een blauw-witte balkenstructuur. Het “zeer herkenbare” logo blijft gewoon bewaard.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop

    Groupement Les Mousquetaires, het bedrijf achter supermarktketen Intermarché, lijkt wat afstand te nemen van zijn model van verticale integratie: de groep zet nog eens acht voedingsfabrieken te koop.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    Europa zet voorzichtige stap naar het slopen van inkoopmuren

    Kunnen supermarktketens straks makkelijker over de grenzen inkopen? De Europese Commissie wil barrières wegnemen, maar wetgeving lijkt er voorlopig niet te komen. Dat stelt retailers wat teleur.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”

    Eind vorig jaar zou Ahold Delhaize geheime voorbereidende gesprekken zijn gestart met het oog op een overname van Carrefour. In januari zijn de onderhandelingen echter al afgesprongen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN