RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Crowdbutching.com ziet omzet vleespakketten groeien

icon
Food29 maart, 2017

Crowdbutching.com, online platform voor verkoop van eerlijk en traceerbaar vlees, heeft de omzet in 2016 met ruim 40 procent zien stijgen. Ook dit jaar wil het bedrijf met 40 procent groeien. Klanten in Duitsland kunnen sinds vrijdag online ook varkensvleespakketten kopen.

 

Vleespakketten van online slager

Vorig jaar kochten meer dan 30.000 consumenten, waarvan tien procent in Amsterdam, een vleespakket bij koopeenkoe.nl, koopeenvarken.nl en koopeenkip.nl,, de drie sites van crowdbutching.com. De klanten bestelden in totaal vlees van 450 koeien, 150 varkens en meer dan 26.000 kippen. “De planning is om de groei van 40 procent ook dit jaar door te zetten”, aldus Philip Freeke van koopeenkoe.nl.

 

De online slagerij zag dat zestig procent van de klanten die eenmaal een pakket hebben besteld, binnen een jaar een vervolgbestelling deden. Een op de drie klanten koopt al binnen het halfjaar een nieuw pakket met rundvlees, varkensvlees of kip van de online slager.

De kopers beoordeelden de kwaliteit van het vlees dat zij geleverd kregen met een score van 8,6. De traceerbaarheid van het vlees, gevolgd door het betere leven dat de dieren hebben gehad en het feit dat ze van kop tot staart worden gebruikt, is voor klanten het belangrijkste motief om vlees van crowdbutching.com te bestellen, zo blijkt uit onderzoek onder bijna 1400 klanten.

 

“In een tijd waar mensen geconfronteerd worden met schandalen en onduidelijkheden in de vleessector, merken wij dat onze klanten behoefte hebben aan duurzaam en traceerbaar vlees. Mensen willen weer weten wat ze eten. Wij zien het als onze taak de markt zo transparant mogelijk te maken”, stelt oprichter Berend te Voortwis, tevens eigenaar van boerderij Lindenhoff.

 

Ook Duitse vleeskopers

Ook Duitse vleeskopers zijn ervoor te vinden om samen een koe te kopen, die van kop tot staart wordt verwerkt. Crowdbutching.com, dat nu bijna een jaar met het label kaufnekuh.de actief is op de Duitse markt, heeft het aanbod uitgebreid met varkensvlees via kaufeinschwein.de. Duitse klanten kunnen zo sinds vrijdag ook online varkensvleespakketten kopen.

 

“In Duitsland zijn onze pakketten iets anders, speciaal gericht op de Duitse consument. De stukken vlees zijn anders geproportioneerd en verwerkt tot andere producten, bijvoorbeeld Rinderbraten en Suppenfleisch”, vertelt Philip Freeke. “We hebben de afgelopen dagen inmiddels meer dan 15 varkens verkocht.”

 

Crowdbutching: samen vlees kopen

Crowdbutching.com is in 2014 bedacht door foodondernemers Yvo van Rijen en Berend te Voortwis, eigenaar van boerderij Lindenhoff in Baambrugge, die al veertig jaar bezig is met goede voeding. Crowdbutching, een samentrekking van crowdfunding en butching, betekent dat klanten samen met anderen, de crowd, een deel van een koe, varken of kip kopen.

 

Het dier wordt pas geslacht als al het vlees is verkocht, waardoor er niets van het dier verloren gaat. Na de slacht wordt het bestelde pakket thuisbezorgd. Crowdbutching.com levert in heel Nederland en is sinds een jaar aanwezig in Duitsland.

 

Boerderij Lindenhoff is al honderd jaar in handen van de familie Te Voortwis. Ben te Voortwis begon in de jaren zeventig hobbymatig met het houden van vleesrunderen. Eind  jaren tachtig ging hij ‘vlees met garantie’ leveren aan slagers en horecaleveranciers. In 2006 werd de boerderij overgedragen aan zijn zoons Berend, Willem en Dirco.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop

    Groupement Les Mousquetaires, het bedrijf achter supermarktketen Intermarché, lijkt wat afstand te nemen van zijn model van verticale integratie: de groep zet nog eens acht voedingsfabrieken te koop.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    Europa zet voorzichtige stap naar het slopen van inkoopmuren

    Kunnen supermarktketens straks makkelijker over de grenzen inkopen? De Europese Commissie wil barrières wegnemen, maar wetgeving lijkt er voorlopig niet te komen. Dat stelt retailers wat teleur.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”

    Eind vorig jaar zou Ahold Delhaize geheime voorbereidende gesprekken zijn gestart met het oog op een overname van Carrefour. In januari zijn de onderhandelingen echter al afgesprongen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN