RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Deterra houdt crowdfunding om verder te groeien

icon
Food12 oktober, 2015

Streekproducten direct van de boer

De crowdfunding via Oneplanetcrowd leverde inmiddels meer dan 33.000 euro op van 39 investeerders. Deterra wil met de opbrengst het platform uitbreiden met meer regio’s, producenten, afhaalpunten en producten.

 

Deterra.nl brengt op dit moment streekproducten van 27 toeleveranciers. De online foodmarkt onderscheidt zich naar eigen zeggen met een volledig lokaal aanbod van streekproducten direct van de boer. De boert bepaalt daarbij zelf zijn prijs en laat de klant zien waar het eten vandaan komt.

 

 

Het assortiment varieert van zuivel, ijs, groenten, fruit, vlees tot barbecuepakketten. Klanten kunnen de bestelde producten momenteel afhalen bij afhaalpunten in Den Bosch, Eindhoven, Breda en Utrecht. Deterra richt zich op de bewust etende consument, die duidelijkheid wil over de herkomst en productiewijze van het eten.

 

Online omzet food en ‘near-food’ stijgt

Frans Broeders, oprichter van Deterra, ziet de stijgende uitgaven voor de dagelijkse boodschappen in food en near-food al een tijd aankomen. “Het is een van de opvallendste stijgers met een groei van 34 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar, blijkt uit onderzoek”, zegt Broeders.

 

Hij ziet de groei ook in de cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, dat in opdracht van Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd. Gezien de ontwikkelingen in de online foodmarktbranche is het volgens Broeders aannemelijk dat deze sterke groei ook het tweede halfjaar door zal zetten. “Dat wordt bevestigd door het ING-onderzoek Samenwerking vanuit een nieuwe mindset. Daarin wordt voorspeld dat 15 tot 20 procent van de voeding via internet zal worden aangekocht in 2020. Nu ligt dit percentage op 1 tot 2 procent.”

 

Deterra, dat twee jaar geleden startte met de online foodmarkt, investeerde na een pilot in Den Bosch en Eindhoven fors in het schaalbaar maken van het platform. De meeste producten komen vers van het land of direct van de producent en worden na bestelling geoogst en verwerkt. Vervolgens kunnen ze bij een van de afhaalpunten worden opgehaald.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nederlandse maaltijdwinkelketen Stach naar Parijs, Londen en Berlijn

    Stach, de Nederlandse keten van eetwinkels, koestert internationale ambities: na de twee eerste vestigingen in Parijs moeten ook steden als Berlijn, Londen of Hamburg volgen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    “Carrefour zoekt koper voor Italiaanse tak”

    Carrefour overweegt om Italië te verlaten: de retailer zou discrete gesprekken voeren met Europese retailers over een verkoop van de activiteiten in het land. Onder andere Lidl, Esselunga en Conad zouden interesse tonen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nieuwe Aldi-kledingcollectie knipoogt naar “quiet luxury”

    Net als vorig jaar introduceert Aldi bij het begin van de festivalzomer opnieuw een kledinglijn in z’n Belgische winkels, met een bijzonder collector’s item als blikvanger.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN