Na bijna 25 jaar krijgt PepsiCo een nieuw bedrijfslogo. Dat moet de identiteit en de ambities van de multinational, die groeide van twee naar meer dan 500 merken, beter weerspiegelen.
Toegankelijkheid uitstralen
Het verhaal van PepsiCo begon 60 jaar geleden met de fusie van twee iconische merken: Pepsi en Lay’s. Vandaag vormt de multinational een familie van meer dan 500 merken, maar het bedrijf moet ook constateren dat slechts 21% van de consumenten een PepsiCo-merk kan noemen naast Pepsi. Tijd om de diepgang en diversiteit van het portfolio te benadrukken, vindt CEO Ramon Laguarta: “Onze nieuwe identiteit weerspiegelt op gedurfde wijze wie we zijn in 2025: een bedrijf met een groot bereik, dat streeft naar een positieve impact over de hele wereld, en een ongeëvenaarde familie van geliefde voedings- en drankmerken”.
De kern van het nieuwe logo wordt gevormd door de letter P. Met kleine letters wil PepsiCo een gevoel van toegankelijkheid uitstralen. De glimlach sluit aan bij de missie om meer glimlachen te creëren met elke slok en elke hap, uitgedrukt in drie woorden: “Food. Drinks. Smiles.” Het nieuwe merk zal op verschillende manieren tot leven komen, te beginnen met een herontwerp van PepsiCo.com en de wereldwijde sociale kanalen: LinkedIn, Instagram, YouTube en TikTok. Het zal geleidelijk worden ingevoerd in alle markten, kanalen en contactpunten – van voedsel- en drankverpakkingen tot werkplekken en bewegwijzering – om zo de brede familie van consumentenmerken te verbinden met het bedrijfsmerk.



