RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hein Deprez (Greenyard) over The Future of Food: “Verplichte lectuur!”

icon
Food17 december, 2021

Topman Hein Deprez van Greenyard ziet zijn visie op een duurzame voedingssector bevestigd in The Future of Food, het nieuwe RetailDetail-boek dat intussen al aan zijn tweede druk toe is.

 

Het belang van lokale verankering

“Dit is voor mij het meest alomvattende werk dat ik tot nu toe gezien heb over de vele nieuwe voedingstrends en de evolutie van het duurzaamheidsaspect in de productie van nieuwe voedingsproducten. Daarenboven plaatst het boek deze trends in de context van een sterk evoluerende wijze waarop voeding van het veld tot bij de consument terecht komt”, zegt Hein Deprez, co-CEO van groenten- en fruitspecialist Greenyard. Hij is één van de topmanagers uit de foodsector die het boek in avant-première te lezen kregen.

 

“Alle nieuwe technologieën en ideeën die vandaag wereldwijd bestudeerd en geïmplementeerd worden, zijn heel nauwkeurig beschreven met de gepaste links naar concrete voorbeelden. De kennis die ik hier opdoe, versterkt enkel onze mening dat retailers met een sterk lokaal verankerde voetafdruk (een goed verspreid en dicht netwerk van winkels) in staat zullen zijn om het nieuwe gezonde en duurzame ontbijt, middag- en avondmaal op een efficiënte en duurzame manier op tafel te brengen.”

 

Lovende reacties

“De retailers die erin slagen om al deze nieuwe producten en technologieën te incorporeren in hun zakenmodel, zullen de aandacht van de consument winnen en worden de kampioenen in het invullen van de laatste mijl. Dit boek wordt verplichte lectuur voor de top-250 mensen van ons bedrijf”, besluit hij.

 

Wel meer toplui uit de voedingssector laten zich lovend uit over het boek The Future of Food – Een nieuw recept voor de voedingssector van Jorg Snoeck en Stefan Van Rompaey. Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize, schreef een nabeschouwing. Ook Alexandre Bompard, de topman van Carrefour, gaf een reactie, net als onder andere Jef Colruyt (Colruyt Group), Koen Slippens (Sligro), Nils van Dam (Milcobel) en Wim Destoop (PepsiCo).

 

Eén en ander bleef niet zonder gevolg: al na enkele weken zat Uitgeverij Lannoo Campus door zijn voorraad Nederlandstalige exemplaren van het boek. Een tweede druk komt eraan. Het boek is beschikbaar in de betere boekhandel en webshop, in het Nederlands en het Engels. Voor leveringen van grotere aantallen in België kan u bestellen via deze link. Nederlanders kunnen terecht bij uitgever Van Duuren Management en bij managementboek.nl.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 december, 2025
    Nestlé mag Perrier blijven produceren in Frankrijk

    Nestlé heeft groen licht gekregen om Perrier te blijven produceren in het Franse Vergèze, en om dat te blijven etiketteren als natuurlijk mineraalwater. Dit zal wel moeten gebeuren onder strikte voorwaarden en verscherpt toezicht.

  • icon
    Food19 december, 2025
    Monoprix hervat activiteiten in Libanon

    Monoprix maakt deze week zijn comeback in Libanon, nadat de keten zich daar in 2019 had teruggetrokken wegens de politieke en economische crisis. Voor volgend jaar staan ook Egypte en Marokko op de planning voor de Casino-dochter.

  • icon
    Food19 december, 2025
    Walmart en PepsiCo beschuldigd van prijsafspraken

    Walmart en PepsiCo worden in de Verenigde Staten beschuldigd van samenwerking in een prijsafsprakenschema dat bijna tien jaar zou hebben geduurd. Dat blijkt uit een rechtszaak die maandag werd aangespannen bij een federale rechtbank, met het verzoek om erkenning als 'class action'.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN