RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

HelloFresh nu ook naar Ahold Delhaize USA

icon
Food6 juni, 2018

De maaltijdboxen van HelloFresh zijn nu ook in de Amerikaanse supermarkten van Ahold Delhaize te koop. Met maaltijdkits voor individuele gerechten denkt HelloFresh retailers nieuw leven in te blazen. 

 

HelloFresh gaat voor retail

In 581 supermarkten van de Amerikaanse ketens Stop & Shop en Giant Food vinden klanten vanaf deze maand maaltijdkits van HelloFresh. De retaillancering van de maaltijdboxdienst gaat van start met vijf verschillende gerechten, gaande van Mediterrane kip over gehaktbrood tot couscous met kikkererwten. In de boxen zitten alle ingrediënten voor twee personen en ze zullen tussen 15 en 20 dollar kosten.

 

Tot nu toe werkte HelloFresh vooral via thuislevering, maar helemaal is een samenwerking met supermarkten niet: eerder was er al een proefproject in zes Belgische supermarkten van (alweer) Delhaize. Zo kon het bedrijf de smaak, de versheid en het gemak optimaliseren. De keuzes in maaltijden werden bepaald aan de hand van de eigen klantendata in de Verenigde Staten. De boxen zullen binnenkort ook in andere verkooppunten te vinden zijn als het van de maaltijddienst afhangt: Ahold Delhaize USA gaat als eerste retailpartner met HelloFresh in zee, maar ook andere ketens moeten nog dit jaar volgen.

 

Om geschikt te zijn voor retaildistributie, heeft HelloFresh zijn verpakkingen aangepast – zodat ze beter stapelbaar en zichtbaar zijn in het winkelrek – en ook zijn logistieke distributienetwerk uitgebreid van vijf naar elf distributiecentra. Op die manier wil het de reistijd van de producten beperken en de ingrediënten voldoende vers voor verkoop in de winkels leveren.

 

Van concurrent naar reddende engel?

HelloFresh laat alvast uitschijnen dat ze er de supermarkten een groot plezier mee doen: “Supermarkten moesten slecht presterende producten en categorieën met lage marges winstgevend vervangen. Ze moeten ook tegemoet komen aan de vraag van klanten naar door chefs gecureerde, verse en gemakkelijke maaltijden”, verklaart Tobias Hartmann, de topman van HelloFresh in Noord-Amerika.

 

HelloFresh kan winkels helpen om hogere winstmarges te halen en zeker voor kleinere ketens de categorie meeneemmaaltijden nieuw leven inblazen, vervolgt Hartmann: “Onze retaillijn verlaagt de druk op supermarkten om deze maaltijden zelf te creëren. Ze kunnen het ook gemakkelijk integreren in groeiende domeinen van hun bedrijf, zoals online boodschappen en leveringen.”

 

“De toevoeging van retail – een kanaal dat goedgeplaatst is om te profiteren van de unieke data, het merk en de infrastructuur die we doorheen de jaren hebben opgebouwd – laat ons toe om aan de dagelijkse behoeften van nog meer klanten te beantwoorden. We spreken zo ook een volgens ons erg complementair klantensegment aan.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 december, 2025
    Na pizza-debat toch akkoord over btw-regels voor afhaalmaaltijden

    De Belgische federale regering heeft na weken van technische en politieke verwarring een knoop doorgehakt over de btw op meeneemmaaltijden. Vragen over wat nu precies een afhaalmaaltijd is en hoe lang een supermarktpizza houdbaar is, zorgden weliswaar eerst nog voor verhitte discussies.

  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

Meest gelezen
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
  • icon
    Elektro11 december, 2025
    Italië eist veiligheidsgaranties van JD.com bij overname MediaMarkt
  • icon
    Food5 december, 2025
    Upfront opent eerste supermarkt en zoekt er nu al vier nieuwe
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN