RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Liebherr
  • Onderwerpen innovatiePublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe Liebherr oplossingen aan alle eisen voldoen

icon
Food12 januari, 2024
Liebherr

(Publireportage) In de nationale en internationale levensmiddelenhandel en bij discounters circuleren uiteenlopende visies over de oplossingen op het gebied van koelen en vriezen. Terwijl de prioriteit vanuit een verkoopperspectief ligt bij een optimale productiviteit van de ruimte, moet dit worden afgewogen tegen de vereisten op het gebied van inkoop en technologie. Elk van deze factoren heeft zijn eigen unieke overwegingen. “Alleen wie alle drie de vereisten kent en begrijpt, kan eraan voldoen en succesvol zijn,” zegt Oliver Posch, hoofd verkoop Food Retail West- en Oost-Europa bij Liebherr-Hausgeräte.

De meest voor de hand liggende, fundamentele zorg is de daadwerkelijke aankoop: het verkrijgen van de best mogelijke prijs. Naast deze kostenfactor moet de oplossing voldoen aan de individuele eisen van de handelsonderneming op het gebied van kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid van de producten die worden ingekocht. Liebherr heeft altijd bijzondere aandacht besteed aan deze criteria. Van elke afzonderlijke schroef tot de grote glazen deuren: de kwaliteit en duurzaamheid van de componenten en hun leveranciers worden altijd gecontroleerd. Liebherr-Hausgeräte GmbH kreeg in 2023 de gouden EcoVadis-medaille voor zijn duurzame praktijken. De productielocaties van de fabrikant behoren tot de top drie procent van alle bedrijven die wereldwijd door EcoVadis zijn beoordeeld. Als je bij Liebherr koopt, weet je dat je altijd een uitstekend product krijgt voor de prijs.

De technologie in de koel- en vriesproducten van Liebherr is ontworpen voor een optimaal energieverbruik, onderhoudskosten, betrouwbaarheid en koelprestaties en beschermt zo de gekoelde of ingevroren producten. De elektriciteitsbehoefte van de koeltechnologie maakt het leeuwendeel uit van het totale energieverbruik van een filiaal en vertegenwoordigt een aanzienlijke kostenfactor. Volgens een studie van het EHI Retail Institute in 2022 vertegenwoordigt dit 46 procent van het elektriciteitsverbruik van een filiaal. Liebherr hecht daarom veel belang aan het bouwen van zeer energiezuinige apparaten die tot een derde minder stroom verbruiken dan vergelijkbare apparaten en klanten een echt energiebesparingspotentieel bieden.

Liebherr gaat nog een stap verder: Plug-in vriezers hoeven niet langer handmatig en tijdrovend te worden ontdooid door filiaalpersoneel, wat ook het voordeel heeft dat er minder elektriciteit wordt verbruikt. Liebherr apparaten worden cyclisch volledig automatisch ontdooid, zonder dat de vereiste kerntemperatuur van de producten wordt overschreden. De warmte die voor dit proces nodig is, wordt geleverd door het hete gas van het koelcircuit en vereist geen extra energie voor elektrische verwarming. Bedrijfsonderbrekingen tijdens handmatig ontdooien worden ook vermeden. Bovendien zijn ijsvrije apparaten hygiënischer en laten ze een positieve indruk achter bij de klant, waardoor ze graag binnen willen kijken.

Het belangrijkste voor de detailhandel in voedingsmiddelen is echter de verkoop van goederen. De beschikbare verkoopruimte moet optimaal worden benut. De productiviteit van de verkoopruimte is een van de belangrijkste prestatie-indicatoren voor de klanten van Liebherr. Er moet rekening worden gehouden met alle drie de ruimtelijke dimensies: de hoogte waarop de goederen worden geplaatst speelt een grote rol, naast de diepte en breedte van het apparaat. Het unieke lage frontdesign van de nieuwe Liebherr Cliff verticale vriezer zorgt voor een drempelvrije toegang. Klanten kopen alleen goederen die ze gemakkelijk kunnen bereiken.

Wie de toekomst van zijn filiaal plant, moet rekening houden met de draagbaarheid van Liebherr-apparaten en een optimaal gebruik van de ruimte. Klanten zijn op zoek naar variatie en seizoensgebonden producten. Plug-in apparaten zijn eenvoudig toe te voegen en te herschikken. Dit maakt het eenvoudiger om campagnes en speciale aanbiedingen te implementeren dan met vast geplaatste meubels. De koopervaring van een ‘marktplaats in de markt’ kan dus voortdurend opnieuw worden vormgegeven.

Oliver Posch deelt zijn optimisme: “Het nieuw ontwikkelde Cliff plug-in diepvriesmeubel is een uitstekend voorbeeld van hoe aan deze eisen kan worden voldaan. Een geoptimaliseerd energieverbruik, weinig onderhoud, maximale oppervlakteproductiviteit en gebruiksvriendelijke apparatuur verbeteren de productiviteit en de omzet van onze klanten. Liebherr is de ideale partner voor een investering in de toekomst van de levensmiddelendetailhandel!’

Cliff is beschikbaar vanaf januari 2024. Meer informatie op home.liebherr.com.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    Hoe nieuwe eigenaar de Italiaanse Carrefour-winkels weer leven wil inblazen

    New Princes, de voedingsgroep die deze week de overname van Carrefour Italia finaliseerde, ziet groot potentieel: de winkels worden omgebouwd naar het oude Italiaanse supermarktmerk GS en de eigen merken krijgen meer ruimte. Terug naar een vertrouwde naam De Italiaanse tak van Carrefour kreeg met New Princes een verrassende koper:...

  • icon
    Food5 december, 2025
    Jumbo-assortiment wordt steeds Belgischer

    In de Belgische winkels van Jumbo verschijnt steeds meer lokaal assortiment, merken én huismerken: “We willen klanten verleiden en verrassen.” Belgische leveranciers kunnen ook doorstromen naar de Nederlandse markt.

  • icon
    Food5 december, 2025
    Carrefour opent eigen winkels vanaf januari ook op zondag

    Vanaf 18 januari zal Carrefour België zijn 83 eigen winkels (40 hypermarkten en 43 supermarkten) ook op zondag openen. Die stap was voor de keten bijna een noodzaak geworden, gezien het succes van de zondagsopeningen bij Delhaize.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN