RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Vondelmolen
  • Onderwerpen Expansie
  • Geografie Japan
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe Vondelmolen de Japanners wil warm maken voor peperkoek

icon
Food3 februari, 2025
Rafaël De Gendt, Vondelmolen

Op de komende Wereldexpo in Osaka presenteert Vondelmolen een speciaal voor Japan ontwikkelde productlijn, geïnspireerd door het verhaal “A Dog of Flanders”, dat in het land bijzonder populair is.

Verdubbelen in omvang

Sinds 1908 is het verhaal over Nello en zijn hond Patrasche verplichte lectuur op Japanse scholen. Het verhaal speelt zich af op het Vlaamse platteland, bij een typische rode molen – net als die op het logo van Vondelmolen. De kinderen zouden in het boek bovendien genieten van peperkoek.

Voor Vondelmolen was dit een goede aanleiding om een nieuwe productlijn te creëren: “De Japanse markt biedt ons een unieke kans om een stukje Vlaams erfgoed te delen met een internationaal publiek”, aldus CEO Rafaël De Gendt. Het bedrijf wil nieuwe markten aanboren, al blijft het ook sterk inzetten op kernmarkten zoals België en Frankrijk. “Ik denk dat we in de komende tien jaar kunnen verdubbelen in omvang”, zegt de CEO aan De Tijd.

Vondelmolen ontwikkelde drie exclusieve varianten onder de benaming “Soft Gingerbread of Flanders” : peperkoek met amandel, met veenbessen en met honing en parelsuiker. De producten zullen voor het eerst te koop zijn in het Belgisch paviljoen op de Wereldexpo in Osaka, die van midden april tot oktober 2025 loopt. Ondertussen lopen verschillende gesprekken met Japanse retailers om de peperkoek op grotere schaal beschikbaar te maken.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food17 juni, 2025
    Colruyt Group verkoopt 81 Franse supermarkten aan Intermarché

    Colruyt Group verkoopt 81 Franse supermarkten en 44 Dats 24 tankstations aan Groupement Mousquetaires, de groep achter supermarktketen Intermarché. Voor de overige supermarkten lopen er nog gesprekken.

  • icon
    Food17 juni, 2025
    Q8 lanceert “Spotify voor voeding” in 75 stations

    Q8 introduceert digitale foodmarkten in 75 van zijn stations in België en Luxemburg: klanten kunnen er kant-en-klare gerechten en boodschappen uit de Delhaize Shop & Go bestellen. In Denemarken is het concept al een succes.

  • icon
    Food16 juni, 2025
    Festivalkoorts treft ook Belgische supermarkten

    Nu grote zomerfestivals als Graspop, Rock Werchter, Dour en Tomorrowland voor de deur staan, hopen Colruyt, Albert Heijn en Carrefour elk op hun manier in de gunst te komen van de festivalgangers.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN