RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

icon
Food24 mei, 2017

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

“Ander koopgedrag”

De eerste Foodmarkt City by Jumbo speelt specifiek in op de wensen van de klant in de binnenstad, waar de scheiding tussen supermarkten en foodhoreca verdwijnt volgens Colette Cloosterman-van Eerd, als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie bij Jumbo. “Verschillende klantstromen komen daar samen: werken, wonen, winkelen en studeren. Dit leidt tot een ander koopgedrag, met meer nadruk op gemak, snelheid, gezondheid en prijs. Door onze kennis en ervaring te bundelen, kunnen Jumbo en La Place elkaar versterken en steeds meer aanwezig zijn op het moment en de plek waar de klant ons nodig heeft.”

 

In het nieuwe concept worden de hele dag door verschillende maaltijden vers bereid in de winkel. Die gerechten worden gemaakt volgens de recepten van La Place en Jumbo, waarbij het dus de eerste keer is dat Jumbo de kennis van La Place weet in te zetten in zijn winkels. Klanten kunnen ervoor kiezen om de gerechten mee te nemen of ze gewoon ter plaatse op te eten. Het nieuwe concept mikt dan ook vooral op klanten die op zoek zijn naar een snelle hap en minder naar consumenten die hun dagelijkse boodschappen willen doen.

 

Op elk moment passende oplossing

“We willen op elk moment voor elke eetbehoefte een passende oplossing bieden. In onze reguliere winkels en via onze online winkel kan de klant de wekelijkse boodschappen doen en laten thuisbezorgen of ophalen. Voor meer inspiratie, een echte foodbeleving en gezonde en verse maaltijden om ter plekke op te eten, mee te nemen of thuis te maken, is Foodmarkt de uitgelezen plek”, aldus Cloosterman-Van Eerd.

 

Jumbo lanceert voor het nieuwe concept ook meteen een volledig nieuwe productlijn, waarbij vooral gemikt wordt op verse producten. Het gaat dan over vers belegde broodjes en wraps, verse koudgeperste sappen, lunchsalades, diverse huisgemaakte verse broden en banketproducten. Een deel van dat assortiment zal later ook beschikbaar zijn bij een twintigtal Jumbo-winkels.

 

Er wordt ook speciaal een nieuwe app gelanceerd, waarmee het voor klanten mogelijk is om een versbereide maaltijd te bestellen en te laten leveren op een locatie naar keuze. De app biedt ook meteen een aantal aanbiedingen op maat van de gebruiker.

 

Dit jaar moeten er nog drie tot vijf nieuwe vestigingen van Foodmarkt City by Jumbo bij komen. Het doel is om uiteindelijk een vijftigtal vestigingen binnen het nieuwe concept te openen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food8 december, 2025
    Mars krijgt (eindelijk) groen licht van EU voor overname Kellanova

    Na een diepgaand onderzoek dat maanden in beslag nam, komt de Europese Commissie tot de conclusie dat de overname van Kellanova (de eigenaar van Pringles en Kellogg's) door Mars geen risico vormt voor de concurrentie of de consument.

  • icon
    Food8 december, 2025
    EU-verbod op benamingen als veggieburger is illegaal, zegt Foodwatch

    Foodwatch noemt het geplande EU-verbod op vleesbenamingen voor plantaardige producten in de huidige vorm onwettig. De Europese voedselwaakhond baseert zich op een juridisch advies dat verwijst naar het Europees Hof van Justitie en de Europese regels voor voedselinformatie.

  • icon
    Food8 december, 2025
    AB InBev slaagt in overname punchmaker BeatBox

    AB InBev heeft een miljard dollar veil voor de Amerikaanse jeugd: de brouwerijreus betaalt 490 miljoen Amerikaanse dollar voor een meerderheidsbelang van 85% in BeatBox Beverages, een Amerikaanse producent van partypunch die een trouwe aanhang heeft opgebouwd bij jonge consumenten.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN