RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl opent testwinkel met meer vers en service

icon
Food27 oktober, 2015

Vers wordt prominenter

Vers wordt een prominenter aspect in de Lidl-formule: zo werkt deze testwinkel onder meer met een duidelijkere signalisatie boven de versafdelingen. “Topkwaliteit van beste leveranciers. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt”, staat op de vleesafdeling, terwijl “Je haalt de lekkerste zuivel in huis als de koeien zoveel mogelijk buiten de deur eten” staat te lezen bij het zuivelmeubel, meldt Distrifood.

 

Lidl speelt met de testwinkel in op de ontwikkeling naar meer aandacht voor vers en service-elementen. De harddiscounter is ook in het buitenland sinds dit jaar actief met deze aspecten: zo voert Lidl in Duitsland een campagne om weg te gaan van zijn goedkope imago.

 

Ook in Italië test Lidl dit jaar het nieuwe winkelbeeld: in Castelfranco Veneto, in de provincie Treviso, heeft Lidl sinds april een vernieuwde winkel van ruim 1300 m² in een pand met veel lichtinval en een indeling met diverse presentatie-eilanden, die inkopen doen voor de klant gemakkelijker moeten maken. De Italiaanse testwinkel heeft bovendien een klasse-A energierating, een verlichting van ruim 400 ledspots en een warmteterugwinningsysteem via de koelinstallatie. Het assortiment bevat ruim 1650 producten.

 

Marktaandeel Nederland loopt iets terug

De restyling in Nederland start nu het marktaandeel van Lidl iets terugloopt: de formule leverde in augustus voor het eerst marktaandeel in ten opzichte van vorig jaar. Had Lidl vorig jaar nog 9,9% marktaandeel in Nederland, in augustus was dat licht gezakt tot 9,8%. Eind vorig jaar was het marktaandeel zelfs nog 10,4%, het hoogste ooit in Nederland, zo vertellen de cijfers van Nielsen die Distrifood kon inkijken.

 

De Duitse discountformule heeft in Nederland 388 filialen. De omzet van servicesupermarkten Albert Heijn, Jumbo en Plus groeit al enkele maanden harder dan die van Lidl en Aldi, zou blijken uit vertrouwelijke cijfers.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food4 juni, 2025
    Ook Rémy Cointreau getroffen door tarieven

    De Franse drankengroep Rémy Cointreau, bekend van Rémy Martin en de likeur Cointreau, beleeft zware tijden. Onder druk van kelderende cognacverkoop en de geopolitieke onzekerheid, storten zowel de omzet als de winst de dieperik in.

  • icon
    Food4 juni, 2025
    Dertiende Jumbo Foodmarkt rekent op Belgische en Duitse klanten

    In het Limburgse Echt heeft Jumbo woensdag zijn dertiende Foodmarkt geopend. Met een ruim aanbod Belgische en Duitse producten mikt de 2.500 m² grote belevingswinkel nadrukkelijk op grensshoppers.

  • icon
    Food4 juni, 2025
    Colruyt Group oogst dit jaar 75 ton Belgische mosselen

    Colruyt Group is klaar voor de oogst van Belgische mosselen uit de eigen zeeboerderij: de groep verwacht dit jaar een volume van 75 ton te kunnen aanbieden, in de vier Cru-markten en in meer dan 40 horecazaken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN