RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Groeiverhaal Lotus Bakeries nog lang niet ten einde

icon
Food17 augustus, 2021

In de eerste zes maanden van het jaar zijn de omzet en winst van Lotus Bakeries opnieuw fors toegenomen. Topman Jan Boone ziet ook voor de volgende jaren een enorm groeipotentieel.

 

Uitzonderlijke resultaten

De Oost-Vlaamse koekjesfabrikant realiseerde in het eerste semester van 2021 een omzet van 365 miljoen euro, een toename met liefst 13%. Zelfs voor groeiparel Lotus Bakeries is dit ongezien: de voorbije twee jaar nam de omzet toe met 8,4% (2020) en 11,5% (2019).

 

De winstgevenheid verbeterde nog sterker. Het recurrent bedrijfsresultaat (rebit) groeide met 17% tot 64,5 miljoen euro, terwijl de recurrente nettowinst 18% hoger uitkwam dan tijdens dezelfde periode vorig jaar.

 

Lotus Bakeries profiteerde van de geleidelijke versoepeling van de coronamaatregelen. Het belangrijkste product van de groep, speculoos, groeide opnieuw met 20%. Ook de afgeleide producten zoals ijs en smeerpasta presteerden uitstekend.

 

De Natural Foods-merken Nakd, Kiddylicious en Bear kwamen bij het begin van het jaar onder druk te staan, maar kenden een sterk herstel in het tweede kwartaal met een groei van 40%. Deze typische on-the-go producten haalden het meeste profijt uit de terugkeer naar het ‘normale’ leven.

 

Wereldmerk

Enkele nieuwe producten van het concern zijn op korte tijd uitgegroeid tot een echte hit. Lotus Bakeries lanceerde vorig jaar onder meer de sandwich cookies, twee ronde koekjes met ertussen een chocolade-, vanille- of speculoospastavulling.

 

“De sandwich is een enorm succes en is intussen te koop in zo’n 20 landen”, zegt CEO Boone in De Tijd. “Het is een goede aanvulling op het originele speculoosje en het spreekt een jong publiek aan.” Het bedrijf wil de koekjes op termijn in 40 tot 50 landen verkopen.

 

Boone is zeer optimistisch over de toekomst en wil van Lotus Biscoff (speculoos) één van de grootste koekjesmerken ter wereld maken. “Het mooiste van het Lotus Bakeries verhaal moet nog geschreven worden, we zijn nog maar begonnen om de wereld te veroveren met onze twee internationale groeipijlers, Lotus Biscoff en Lotus Natural Foods.”

 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking

    Met de lancering van de SnackBox, een nieuwe kartonnen verpakking voor chips en snacks, wil PepsiCo duurzamer worden, maar de fabrikant wordt beschuldigd van greenwashing en krimpflatie

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Collect&Go breidt thuislevering verder uit

    Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, levert vanaf vandaag de boodschappen aan huis in 74 bijkomende gemeenten in de provincies Antwerpen, Limburg en Waals-Brabant.

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Opnieuw geruchten over megafusie tussen Aldi Nord en Süd

    De families achter Aldi Süd en Aldi Nord zouden gesprekken voeren om beide bedrijven – die al sinds 1961 zelfstandig opereren – weer bij elkaar te brengen onder één holding. Het is niet de eerste keer dat geruchten over zo’n fusie opduiken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN