RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Mondelez blijft op koers en koopt croissants

icon
Food29 juli, 2021

Milka-maker Mondelez zit op koers na een sterk tweede kwartaal. De omzet steeg met 12,4% en ook de winst was hoger dan verwacht. De snackfabrikant gaat dan ook op overnametocht.

 

Vertrouwen in snackstrategie

Mondelez, het bedrijf achter onder meer Lu, Milka en Oreo, is tevreden over het voorbije tweede kwartaal. De omzet steeg met 12,4%, met dank aan de eerdere overnames van Hu, Grenade en Gourmet Food. Op eigen kracht ging de omzet met 6,2% de lucht in, want hoewel consumenten weer meer kochten en de prijzen omhoog gingen, blijft de consumptie buitenshuis nog achter door de coronamaatregelen.

 

De brutowinstmarge steeg niettemin met 20 basispunten tot 39,9%, ook al waren er hogere grondstofkosten en kochten consumenten producten met minder hoge marges – een “ongunstige productmix” heet dat dan. Alle belangrijke metrics deden het goed, ziet CEO Dirk Van de Put: van de omzet over de winstgevendheid tot de cashpositie. Ook het overgrote deel van de regio’s, categorieën en merken presteren sterk, klinkt het. 

 

Van de Put heeft dan ook alle vertrouwen in de huidige strategie, die hij wil versterken door consistent te blijven en verder te investeren. Mondelez kondigt bijgevolg nog een Europese overname aan: de snackproducent koopt Chipita, een Griekse fabrikant van verpakte croissants en chips. Het bedrijf is vooral in Centraal- en Oost-Europa actief. De overname zal naar verwachting in de komende negen maanden worden afgerond. Los daarvan rekent Mondelez nu op een organisch omzetgroei van meer dan 4% voor dit jaar.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food6 augustus, 2025
    Topman Frans Muller lovend over prestaties Delhaize

    De goede kwartaalresultaten van Ahold Delhaize zijn deels toe te schrijven aan sterke prestaties van de retailer in de Benelux. CEO Frans Muller toont zich gelukkig met de gang van zaken bij Delhaize.

  • icon
    Food6 augustus, 2025
    E-commerce bij Ahold Delhaize voor het eerst winstgevend

    E-commerce groeide het afgelopen kwartaal bij Ahold Delhaize met dubbele cijfers, onder andere dankzij een sterke prestatie van Bol. Daardoor bereikt de groep voor het eerst winstgevendheid online.

  • icon
    Food5 augustus, 2025
    Diageo zet het mes in de kosten

    Nuchtere consumenten en stijgende invoertarieven maken het drankengroep Diageo niet makkelijk: de producent gaat daarom zijn kostenbesparingsplannen aanzienlijk intensiveren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN