RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nespresso zet sterker in op beleving met nieuwe Brusselse winkel

icon
Food23 juli, 2021

Nespresso heeft zijn ‘Boutique’ op de Brusselse Louizalaan verhuisd naar een prachtig pand op nummer 13. Het merk start ook met de levering van koffie per fiets in de hoofdstad. 

 

Klantenervaring centraal

In de nieuwe shop, versierd met een prachtig art-nouveauplafond, brengt Nespresso innovatie, duurzaamheid en een doorgedreven klantenervaring samen. Klanten worden begeleid door een Coffee Specialist, die hen met behulp van een tablet doorheen het hele assortiment loodst. Gehaaste klanten kunnen dan weer heel eenvoudig en snel hun eigen koffie selecteren en afrekenen via de Self Selection service.

 

De nieuwe Boutique beschikt verder over een speciale hoek voor professionele klanten, een zone voor workshops en evenementen en een interactieve recycling corner, die klanten toont hoe koffiecapsules gerecycled worden.

 

Levering per fiets

“We hebben tijdens de pandemie een sterke groei gezien in onlineverkoop”, zegt Oliver Perquy, CEO van Nespresso België & Luxemburg. “Het contact met de klant is echter nog steeds erg belangrijk voor ons. We willen blijven innoveren om zo dicht mogelijk bij onze klanten te staan.”

 

De klemtoon op duurzaamheid komt ook tot uiting in de uitbreiding van de samenwerking met Cargo Velo. Voortaan zullen Nespresso-klanten hun koffie ook in Brussel per fietskoerier kunnen laten leveren. Sinds 2019 was dat al mogelijk in Gent en Antwerpen. 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food11 augustus, 2025
    Jumbo in spagaat na veroordeling Frits van Eerd

    Voor de rechtbank is het duidelijk: Frits van Eerd heeft gefraudeerd ten nadele van Jumbo. De supermarktketen zelf noemt het daarentegen nog steeds een privézaak. Maar kan ze dat volhouden? Wat moet Jumbo nu met Van Eerd?

  • icon
    Food8 augustus, 2025
    7-Eleven plant forse groeispurt

    Eigenaar Seven & i Holdings gaat stevig investeren in de groei van gemaksketen 7-Eleven: het Japanse bedrijf plant de komende vijf jaar 1.300 nieuwe vestigingen in Noord-Amerika en 1.000 in het thuisland. De geplande beursgang van de Amerikaanse tak zit op schema.

  • icon
    Food8 augustus, 2025
    Geen speculoostekort meer bij Lotus Bakeries: Thaise fabriek opent eerder

    De opening van een nieuwe Thaise fabriek voor Biscoff-koekjes ligt voor op schema: daardoor zal Lotus Bakeries eerder kunnen voldoen aan de hoge wereldwijde vraag naar het populaire speculoosje.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN