RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Nestlé
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenInflatie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nestlé komt goed weg met “verantwoorde” prijsverhogingen

icon
Food19 oktober, 2022
Shutterstock.com

Over de eerste negen maanden van dit jaar heeft Nestlé de prijzen met 7,5% verhoogd om kostenstijgingen op te vangen. Voorlopig weegt dat niet op de volumes: het bedrijf realiseert zelfs de sterkste groei sinds 2008.

“Verantwoorde aanpassingen”

Nestlé boekte over de eerste drie kwartalen van dit jaar een omzet van 69,1 miljard Zwitserse frank (bijna 70,5 miljard euro), een groei met 9,2%. Voor een belangrijk deel werd die groei gestuwd door prijsverhogingen van 7,5%, maar er was ook 1% volumegroei ondanks moeilijkheden in de bevoorradingsketen. Dierenvoedingsafdeling Purina was de sterkste groeier, ook merken als Nescafé, Nespresso, KitKat en Garden Gourmet presteerden sterk met dubbelcijferige groei.

“We hebben een sterke organische groei gerealiseerd doordat we de prijzen op verantwoorde wijze zijn blijven aanpassen aan de inflatie”, zegt CEO Mark Schneider. “Het moeilijke economische klimaat baart veel mensen zorgen en heeft gevolgen voor hun koopkracht. Daarom streven wij ernaar producten betaalbaar en toegankelijk te houden en tegelijkertijd rekening te houden met de belangen van al onze stakeholders.” De multinational verhoogt de vooruitzichten voor het volledige boekjaar en rekent op een organische omzetgroei van 8%.

Consument blijft merken kopen

Merkfabrikanten komen tot nu toe goed weg met het verhogen van hun prijzen, ondanks hevig weerwerk van supermarktketens die de prijzen niet buitensporig willen zien stijgen. Consumenten geven ook in tijden van hoge inflatie en een nijpende energiecrisis hun favoriete merken (nog) niet zomaar op.

Vorige week publiceerde ook PepsiCo al schitterende resultaten: een omzetgroei met 9% ondanks 1% volumedaling. De vraag is wel of de A-merken die positieve trend kunnen vasthouden als de energiecrisis langer blijft duren en echt gaat wegen op de gezinsbudgetten.  

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap, die ook andere retailers dreigt te treffen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN