RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nestlé wil onlineverkoop nagenoeg verdubbelen tegen 2025

icon
Food18 november, 2021

De Zwitserse voedingsgigant Nestlé verwacht zijn opbrengsten uit e-commerce tegen 2025 zowat te verdubbelen tot een kwart van de totale omzet, door extra te investeren in marketing en technologie.

 

Direct-to-consumer

Nestlé wil de verkoop via internet vooral stimuleren via de eigen online kanalen, schrijft Reuters. De groep bouwt daarmee verder op het succes van de Nespresso koffiepads en de Purina dierenvoeding, die steeds vaker rechtstreeks aan consumenten worden verkocht via eigen webshops.

 

“We zijn van plan om de onlineverkoop van ongeveer 13% in 2020 naar 25% in 2025 te brengen,” zei Bernard Meunier, hoofd van Nestlé’s strategische business units, marketing en verkoop. Het bedrijf zal de investeringen in digitale marketing daartoe fors verhogen. Over de omvang van de investering is verder niets bekend, maar Nestlé beklemtoonde wel de kosten via eigen middelen en besparingen te kunnen dragen.

 

Vorig jaar boekte de voedingsreus een totale omzet van omgerekend 80,2 miljard euro. Tijdens de eerste negen maanden van 2021 nam het aandeel van de e-commerce in de globale omzet toe tot 14,1%, tegenover 12,8% een jaar eerder.

 

Dataverzameling

Een van de redenen waarom grote (voedings)bedrijven hun producten rechtstreeks aan consumenten proberen te verkopen, is om gegevens over winkelgewoonten te verzamelen. Apple en Google hebben al maatregelen genomen om te voorkomen dat adverteerders gebruikersgegevens traceren zonder hun toestemming, en bijgevolg zoeken bedrijven andere manieren om aan data te komen.

 

Nestlé zei dat zijn investering 400 miljoen ‘first-party datapunten’ zou opleveren – informatie die rechtstreeks van consumenten is verzameld. Via analyse van die gegevens kan het bedrijf zijn voorraadbeheer optimaliseren en gerichte acties opzetten om de verkoop te stimuleren.

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food14 augustus, 2025
    Ondanks sombere consument verwacht Carlsberg meer winst

    Net als sectorgenoten AB InBev en Heineken ziet Carlsberg de volumes terugvallen nu consumenten afgeschrikt worden door prijsverhogingen en steeds vaker alcohol afzweren. Toch verwacht de brouwer meer winst.

  • icon
    Food14 augustus, 2025
    Groei bereide maaltijden blijft achter bij HelloFresh

    Ondanks hoge verwachtingen levert de afdeling bereide maaltijden bij HelloFresh nog niet de verhoopte groei. Het bedrijf ziet de omzet verder afkalven door een focus op minder, maar betere klanten.

  • icon
    Food14 augustus, 2025
    Hoe Amazon de Amerikaanse boodschappenmarkt wil openbreken

    Tegen eind dit jaar kunnen Amazon Prime-leden in liefst 2300 Amerikaanse steden verse voeding aan huis bezorgd krijgen op de dag van de bestelling. De retailer gaat zo frontaal de concurrentie aan met Walmart, Kroger en Instacart.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN