RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Rohlik
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenE-commerceExpansie
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Onlinesupermarkt Rohlik bezorgt 10 miljoen bestellingen

icon
Food27 april, 2022
Shutterstock.com

De Tsjechische onlinesupermarkt Rohlik Group haalde vorig jaar de helft meer omzet en leverde bijna tien miljoen orders. Nu breidt de e-tailer uit naar Italië, Roemenië en Spanje.

Geen dip na pandemie

De onlinesupermarkt Rohlik tekende in het voorbije boekjaar 53% meer omzet op. Netto kwam het verkoopcijfer neer op 490 miljoen euro, met dank aan sterke Europese expansie. Vorig jaar ging de groep van start als Knuspr in Duitsland, na al actief te zijn in de Tsjechië, Oostenrijk en Hongarije.

In totaal telt het bedrijf, in 2014 opgericht door ondernemer Tomas Cupr, naar eigen zeggen meer dan een miljoen klanten, aan wie het vorig jaar 200 miljoen artikelen in bijna tien miljoen bestellingen leverde. De gemiddelde orderwaarde in West-Europa bedroeg meer dan 85 euro, bericht Reuters.

“We zijn blij dat we na de pandemie geen verzwakking of vertraging van de groei hebben gezien. Niet alleen is onze Tsjechische kernmarkt EBITDA winstgevend sinds 2018, al onze vier bestaande markten zijn op een pad om winstgevend te zijn in het komende fiscale jaar,” zei Cupr over de brutowinst, zonder evenwel cijfers te noemen.

Naar Italië, Roemenië en Spanje

Tijdens een kapitaalronde in juli vorig jaar haalde Rohlik honderd miljoen euro op en werd de onlineretailer gewaardeerd op een miljard euro. Op een half jaar tijd opende het Tsjechische bedrijf in Duitsland twee magazijnen, terwijl het in de komende jaren nog honderden miljoenen euro’s aan investeringen plant. Dit jaar wil Rohlik alvast distributiecentra in München, Hamburg en Praag automatiseren.

In 2022 zet Rohlik de eerste stappen in Italië, Roemenië en Spanje. Dankzij een overname van het Catalaanse Ulabox lanceert het bedrijf zijn diensten in de tweede helft van dit jaar in Barcelona en Madrid onder de merknaam Sezamo, weet El Pais. Cupr is daarnaast van plan om verder uit te breiden in Duitsland. Om de sterke inflatie en prijsstijgingen het hoofd te bieden, investeert Rohlik Group ook nog eens in meer huismerkproducten. Het zou in eerste instantie gaan om droogwaren, zoals gemalen koffie en dierenvoeding.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food4 december, 2025
    Picnic haalt nu ook A-merken uit Polen en Tsjechië

    Na België, Duitsland en Frankrijk haalt onlinesupermarkt Picnic nu ook merkproducten uit Polen en Tsjechië. Daarmee zet de e-tailer een nieuwe stap in zijn strijd tegen de ’territoriale leverbeperkingen’.

  • icon
    Food4 december, 2025
    [In Beeld] Carrefour test mobiele winkel ‘The Box’ tijdens Winterpret in Brussel

    Carrefour duikt op het Poelaertplein, aan de voet van het reuzenrad van Winterpret, op met The Box: een mobiele winkel van minder dan vijftig vierkante meter. De supermarktketen test zo een nieuw format, dat later ook op andere evenementen en festivals kan worden ingezet.

  • icon
    Food4 december, 2025
    [Opinie] Het eindejaarsgevecht in de Belgische foodretail is de voorbode van 2026

    De Belgische foodretail zet dit jaar de eindsprint in alsof het een alles-of-niets finale is. De consument zit midden in een storm van deals en stunts die elke week extremer lijken. Toch is dit eindejaar geen strijd op zich: het is de trailer van 2026.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN