RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Superdirect wil AH vuur aan de schenen leggen

icon
Food24 september, 2013

“Geen band met onze formules”

Superdirect.com werd al in 2011 opgericht door Peter Pompen en voormalig verkoopdirecteur van The Greenery, Henk Niemansverdriet. Ondertussen heeft ook Sligro een groot aandeel in het bedrijf en fungeert het als leverancier voor de afhaalpunten. Daarbij koos het voor een nieuwe naam, in plaats van zelf met afhaalpunten op de proppen te komen.

 

“Wij hadden dit bijvoorbeeld met supermarktketen Emté kunnen doen, maar wij denken dat het publiek waar dit initiatief op is gericht geen band heeft met onze formules“, zegt Wilco Jansen, woordvoerder van Sligro, aan MT.nl. “Daarom hebben we er bewust geen merk van ons aan gekoppeld, dat zien we hier niet als toegevoegde waarde.”

 

Buiten het aanleveren van producten ondersteunt Sligro Superdirect.com ook met kennis over ICT en logisitek. “Eigenlijk alles wat met de supply chain te maken heeft.” De verse producten worden onder andere geleverd door The Greenery. Voor de rest biedt Superdirect.com het gamma van Emté, een supermarktconcept van Sligro, aan.


Superdirect.com heeft ook een aantal deals met A-merken gesloten, al wil Niemansverdriet niet zeggen welke dat dan wel zijn. “Maar deze merken willen allemaal ervaring opdoen in e-commerce, daarom zijn ze ingestapt. Het is een instrument om invulling te geven aan hun online strategie”, zegt hij.

 

Volledig geautomatiseerd

De afhaalpunten van Superdirect.com zijn volledig geautomatiseerd en kunnen daarom ook 24 uur per dag open zijn. “Er werkt geen personeel op de locaties, waardoor geen winkelvergunning nodig is en openingstijden geen rol spelen”, zegt Jansen. Klanten die hun eten voor 22.00 uur bestellen, kunnen hun boodschappen de volgende dag vanaf 11.00 uur komen ophalen.

 

Ze moeten een QR-code laten scannen en krijgen vervolgens een pakket met al hun boodschappen in. Superdirect.com mikt daarbij vooral op klanten die eigenlijk niet graag boodschappen doen. “Mensen kopen vaak dezelfde soort boodschappen en doen dat iedere week. Het kost ze tijd, maar bijvoorbeeld ook parkeergeld”, zegt Niemansverdriet aan MT.nl.

 

Meer vrijheid bij keuze locaties

Omdat er op de afhaalpunten geen winkelpersoneel werkt, heeft Superdirect.com ook geen winkelvergunning nodig. Het geeft hen veel meer vrijheid om de afhaalpunten te plaatsen, daar waar ze echt nodig zijn. “We zoeken naar locaties bij woonwijken, die veilig zijn en bereikbaar, op wegen tussen woon- en werkverkeer. We zijn niet gebonden aan een winkel of een winkelomgeving“, gaat Niemansverdriet verder bij MT.nl.

 

Bij de afhaalpunten van Superdirect.com is het ook mogelijk om pakketten van bijvoorbeeld Marktplaats, Bol.com en Zalando af te halen. Daarvoor werd er een deal gesloten met pakketservicedienst DPD. Indien er producten geruild moeten worden, kunnen die ook verstuurd worden via Superdirect.com.

 

De pilootlocatie in Eindhoven krijgt binnenkort nog het gezelschap van drie andere locaties, al is er nog geen exacte datum vrijgegeven. Het bedrijf is ook nog aan het onderzoeken wat de beste manier is om van lokale spreiding uit te rollen naar een nationale vertegenwoordiging.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap, die ook andere retailers dreigt te treffen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN