Het failliete Franse modemerk Jennyfer verdwijnt niet helemaal: sectorgenoot Beaumanoir neemt de merkrechten en 26 winkels over. Zeven winkels gaan naar Celio.
600 jobs gaan verloren
Eind april besloot Jennyfer de boeken neer te leggen, nadat een herpositionering onder een nieuwe directie niet de verhoopte resultaten opleverde. Nu blijkt het merk niet helamaal verdwijnt: Beaumanoir, de groep achter merken als Cache Cache, La Halle en Sarenza, heeft de merkrechten overgenomen, net als zo’n 350 medewerkers en 26 strategisch gelegen winkels. Dat melden Franse media.
De retailer beoogt met deze overname een jonger publiek te bereiken. Jennyfer zal ook verschijnen op modemarktplaats Sarenza. Celio neemt zeven winkels en 47 medewerkers over. Meer dan 600 mensen verliezen hun job.
Jennyfer was vorig jaar nog goed voor een omzet van 250 miljoen euro, met 220 winkels in Frankrijk en 80 daarbuiten. In België had het merk vier winkels: in Bergen, Brussel, Charleroi en Luik.