RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bristol vernieuwt winkelconcept

icon
Mode21 maart, 2016

Schoenenketen Bristol vernieuwt haar winkelconcept: in de afgelopen tijd werden al tien filialen ruimer en lichter ingericht. Dit najaar volgen nog tien winkels, die een zithoek met watertap krijgen terwijl de schoenendozen naar het magazijn verhuizen.

Naar opgeruimd en licht winkelbeeld

Bristol wil met de vernieuwing naar een opgeruimd en licht winkelbeeld. Veel consumenten vonden de winkels rommelig, zo bleek uit eigen onderzoek. De extra voorraad schoenen staat daarom niet meer in de winkel boven op de stellages, maar verdwijnt naar het magazijn. De schoenstellingen zijn lager, zodat er meer zicht is in de winkel. Ook de kledingmeubels kregen een lichte en moderne uitstraling.

 

Het nieuwe concept is inmiddels geïmplementeerd in de filialen in Cuijk, Den Bosch, Den Haag, Haarlem, Leeuwarden, Oosterhout-Nijmegen, Rijswijk, Rotterdam, Valkenburg, en Zoetermeer. Dit najaar, na de ombouw van de komende tien winkels, wordt het geëvalueerd; eind volgend jaar moeten alle 123 filialen in Nederland zijn ingericht volgens het nieuwe winkelbeeld.

 

Verder gegroepeerd

De indeling in de winkels is rustiger en overzichtelijker geworden. In het vorige winkelconcept van de schoenen- en kledingformule, dat dateert van bijna tien jaar geleden, waren er speciale ‘kamers’ voor dames, heren, jongens/meisjes en voor sport. In het nieuwe concept zijn de artikelen verder gegroepeerd in kamers met alle schoenen en accessoires voor dames, heren, kinderen en voor sport. Had iedere afdeling eerder een eigen kleur, in de nieuwe Bristol zijn alle afdelingen uitgevoerd in de kleuren wit en grijs.

 

Verder komen er bij de nieuwe Bristol nog speciale sportcorners waarin de sportartikelen op een vernieuwende manier worden gepresenteerd. De formule werkt tevens meer met visuals van de belangrijkste drie merken, Nike, Adidas en het eigen merk Panther. De beleving staat per afdeling centraal. In het nieuwe concept krijgt winkelbeleving bovendien meer aandacht, met een zithoek met watertap. Bristol focust hiermee op het hele gezin, zoals mannen die met vrouw en kinderen mee komen winkelen.

 

Ook online

Ook online mogelijkheden worden in de komende tijd verder uitgerold als onderdeel van het nieuwe concept. Bristol startte twee jaar geleden met een omnichannelstrategie, waardoor klanten schoenen thuis kunnen laten bezorgen of ze gratis ophalen in de winkel. De formule onderzoekt of winkels in de toekomst ook met tablets kunnen werken.

 

Bristol realiseerde naar eigen zeggen vorig jaar 10% meer verkoop dan een jaar eerder. De formule is onderdeel van Euro Shoe Group, waar ook Avance en de Belgische Shoe Discount-formule deel van uitmaken.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode25 juli, 2025
    Groei met dubbele cijfers voor Hoka en Ugg

    Deckers Brands, de eigenaar van schoenmerken als Hoka en Ugg, wist in het eerste kwartaal met 17% te groeien. De internationale groei bedroeg zelfs bijna 50%, al gaan niet alle merken van de Amerikaanse groep erop vooruit.

  • icon
    Mode25 juli, 2025
    Puma waarschuwt voor verlies na tegenvallend kwartaal

    De Duitse sportgigant Puma kampt met tegenvallende resultaten, omdat het bedrijf niet blijkt te kunnen profiteren van wereldwijde vraag naar retro-sneakers. Terwijl concurrenten profiteren van de heropleving van klassieke sportschoenen, moet Puma nu toegeven dat het een omzetdaling én verlies verwacht voor 2025.

  • icon
    Mode25 juli, 2025
    LVMH raakt nog niet uit het slop

    Na een zwak begin van het jaar vindt luxegroep LVMH nog geen tweede adem: het moederbedrijf van Louis Vuitton en Dior verkoopt minder mode en lederwaren en moet hopen op snelle duidelijkheid over handelstarieven.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN