RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Topman Stefan Larsson verlaat Ralph Lauren

icon
Mode2 februari, 2017

De Zweedse topman van Ralph Lauren, Stefan Larsson, verlaat op 1 mei het Amerikaanse modehuis omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren. De vroegere H&M-baas wordt voorlopig opgevolgd door financieel directeur Jane Nielsen.

Onenigheid over creatieve koers

“Stefan en ikzelf delen dezelfde liefde en hetzelfde respect voor het DNA van dit schitterende merk, en we erkennen allebei de noodzaak om te evolueren”, zegt de intussen al 77-jarige Ralph Lauren, die nog geen twee jaar geleden de leiding van het bedrijf na 48 jaar uit handen gaf maar zich volgens insiders bleef gedragen als een ‘bemoeizieke schoonmoeder’.

 

“We hebben echter moeten vaststellen dat we een verschillende kijk hebben op de creatieve kant van de zaak. Na vele gesprekken met elkaar en met onze raad van bestuur hebben we besloten om uit elkaar te gaan. Ik ben Stefan dankbaar voor zijn bijdrage tijdens die jaren bij ons, waarbij hij ons in de juiste richting plaatste.”

 

Afscheid in mineur

Larsson was de architect van het “Way Forward”-plan, waarbij vijftig winkels dicht gaan, duizend banen verdwijnen en drie managementlagen worden geschrapt. Met het vertrek komt na amper 15 maanden al een einde aan de samenwerking tussen Ralph Lauren en Stefan Larsson, die nog tot 1 mei in dienst blijft. Hij laat de dagelijkse leiding over aan financieel directeur Jane Nielsen, die als interim zal fungeren in afwachting van een nieuwe topman.

 

Net vandaag maakte Ralph Lauren ook zijn resultaten over het derde kwartaal bekend, en die zijn allesbehalve rooskleurig: de netto-inkomsten liggen 12% lager dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Vooral op zijn Amerikaanse thuismarkt verliest het merk van zijn pluimen (-12%), maar ook buiten Amerika verliest Ralph Lauren terrein (-6%). Op de beurs reageerden de beleggers alvast ‘not amused’ op het nieuws van de dag: zij stuurden het aandeel meer dan 10% lager.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Renault-topman moet Kering uit het slop halen

    CEO Luca de Meo heeft zijn functie bij Renault neergelegd om de leiding te nemen over het slabakkende luxeconcern Kering, waar topman François-Henri Pinault een stapje opzij zet.

  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Beaumanoir en Celio nemen een stukje van Jennyfer over

    Het failliete Franse modemerk Jennyfer verdwijnt niet helemaal: sectorgenoot Beaumanoir neemt de merkrechten en 26 winkels over. Zeven winkels gaan naar Celio.

  • icon
    Mode13 juni, 2025
    [In Beeld] H&M test premium-kindermode in Galeries Lafayette

    H&M heeft een eerste shop-in-shop in het prestigieuze warenhuis Galeries Lafayette Haussmann in Parijs geopend. De Zweedse modeketen presenteert er haar premium-kinderlijn ‘H&M Adorables’ aan een nieuw publiek.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN