RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

icon
Mode6 februari, 2017

De Nederlandse modegroep The Sting lanceert nog dit jaar een nieuwe winkelformule: Distrikt Nørrebro. Daarnaast wordt winkelketen Costes uitgebreid met winkels voor mannen.

20 nieuwe winkels

De expansie moet aantonen dat het na een moeilijke periode weer goed gaat met The Sting. Nochtans maakt het bedrijf in 2015 een nettoverlies van vijf miljoen euro, maar eigenaar Herman Franzen wijst erop dat The Sting in 2016 voorlopig een winst maakt van vier miljoen euro en dat die winst zich dit jaar zal doorzetten. Dit jaar wordt dan ook meer dan twintig miljoen euro geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van een aantal bestaande vestigingen van The Sting. Die modeketen krijgt een nieuw concept, dat meer jonge consumenten moet lokken.

 

De moeilijke jaren van The Sting waren het gevolg van mislukte uitstapjes naar het buitenland: zo maakten een aantal winkels in Duitsland en Engeland structureel verlies en moesten ze uiteindelijk de deuren sluiten, waardoor er zes miljoen euro werd afgeschreven op die winkels. Ook de opstart van een webshop kostte heel wat geld, al is die volgens Franzen nu wel winstgevend.

 

“Dat hebben we nu allemaal achter de rug”, zegt Franzen, die samen met vastgoedondernemer Ronny Rosenbaum eigenaar is van The Sting. “We gaan weer uitbreiden.” Een nieuwe strategie moet er voor zorgen dat de omzet binnen drie jaar groeit van 250 miljoen euro naar 400 miljoen euro.

 

Nieuwe keten

In Nederland wordt er alvast niet meer uitgebreid met The Sting, maar worden de winkels van die keten dus wel opgefrist. De eerste winkels werden al eind 2015 omgebouwd en halen 15 tot 20% meer omzet dan oudere winkels. Costes wordt wel uitgebreid, met winkels voor mannen en vestigingen voor mannen en vrouwen. Costes bestaat momenteel uit 23 vestigingen en moet dit jaar groeien naar veertig vestigingen, volgend jaar moeten dat er zelfs vijftig worden.

 

Met Distrikt Nørrebro gaat het dit jaar nog een derde modeketen in de markt zetten. Dit najaar worden daar zeven vestigingen van geopend en volgens het bedrijf is er ruimte voor twintig filialen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode22 mei, 2025
    Waarom Naf Naf voor derde keer in vijf jaar gerechtelijke bescherming vraagt

    Naf Naf heeft opnieuw gerechtelijke bescherming aangevraagd. De Franse modeketen vraagt zes maanden tijd om een doorstartplan uit te werken. Voor de ooit iconische formule is het al de derde reorganisatie sinds 2020.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chanel ontsnapt niet aan tegenwind op slabakkende luxemarkt

    Als gevolg van een woelig economisch klimaat en veranderend consumentengedrag ziet nu ook het Franse modehuis Chanel de omzet en winst fors dalen. Het luxemerk blijft investeren in een uitbreiding van het winkelnetwerk.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN