H&M heeft een eerste shop-in-shop in het prestigieuze warenhuis Galeries Lafayette Haussmann in Parijs geopend. De Zweedse modeketen presenteert er haar premium-kinderlijn ‘H&M Adorables’ aan een nieuw publiek.
Nieuw publiek, nieuw verkoopkanaal
H&M Adorables zag vorig jaar het daglicht als een hoogwaardige lijn voor baby’s en jonge kinderen. De collectie wil tijdloze ontwerpen in duurzamere materialen aanbieden, zoals wol, biologisch katoen en kasjmier, die ook van kind op kind kunnen worden doorgegeven.
Behalve in een beperkte selectie van H&M-winkels en online, biedt de Zweedse fast-fashionreus de collectie nu ook bij Galeries Lafayette aan: de shop-in-shop is strategisch ingeplant op de kinderafdeling op de vijfde verdieping. De ruimte van 63 m² is onderverdeeld in twee zones: een eerste deel voor baby’s en pasgeborenen, en een tweede ruimte – aan de overzijde van het gangpad – voor kinderen tot 8 jaar. Daartussen bevinden zich de kassa en paskamers.
In oktober vorig jaar dook H&M Adorables ook al op in het Londense warenhuis Selfridges. Die test bleek succesvol genoeg om nu ook de Franse markt aan te boren. “We denken niet dat er concurrentie ontstaat met onze flagshipstore vlakbij. Integendeel, we verwachten een complementaire klantenbasis aan te trekken die anders misschien niet bij H&M zou kopen,” zegt Isabella Innergård, hoofd van H&M Kids, aan LSA. Of de lijn ook in andere warenhuizen zal verschijnen, laat ze nog in het midden.