RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven SKM
  • Onderwerpen In beeldwinkelconcept
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] SKM ontwerpt winkelervaring op maat van de man

icon
Mode19 maart, 2025
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert
  • © Hannelore Veelaert

De volledig vernieuwde mannenafdeling van SKM speelt volgens de retailer in op de échte behoeften en trends van de moderne man: ook mannen waarderen immers een inspirerende winkelervaring.

Efficiëntie en inspiratie

Ideeën over mannen en mode zitten nog te vaak vast in clichés: “Mannen shoppen niet”, “Ze dragen alleen blauw” of “Een pak is alleen voor formele gelegenheden”. SKM, de grootste modeboetiek van het land, bewijst het tegendeel met een volledig vernieuwde mannenafdeling.

De retailer merkt immers dat mannen langer in de winkel blijven, verschillende stijlen uitproberen en openstaan voor advies. De nieuwe afdeling biedt tegelijk efficiëntie en inspiratie, met een duidelijke verdeling tussen dressed en casual, een suite corner voor privépassessies en een boulevard met shop-in-shops van populaire casual merken zoals Dickies en Vans.

En omdat 70% van de mannen zijn exacte maat niet kent, zet SKM sterk in op stijladvies: stylisten helpen klanten met de juiste pasvorm, het eigen naaiatelier zorgt ervoor dat elke outfit perfect zit.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode26 mei, 2025
    Europese Commissie tikt Shein op de vingers

    De Europese Commissie beschuldigt kledijgigant Shein van systematische inbreuken op de Europese consumentenwetgeving. Shein krijgt een maand de tijd om orde op zaken te stellen, anders volgen er mogelijk boetes.

  • icon
    Mode26 mei, 2025
    Adidas raakt klantgegevens kwijt na cyberaanval

    Adidas waarschuwt voor een mogelijk datalek na een cyberaanval bij een externe klantenserviceprovider. Het sportmerk is lang niet het enige slachtoffer van digitale inbraken: het lijkt een heuse plaag onder retailers.

  • icon
    Mode23 mei, 2025
    Nike keert terug naar Amazon

    Na een afwezigheid van zes jaar gaat Nike weer rechtstreeks verkopen op het Amazon platform. Tegelijk kondigt het bedrijf ook prijsverhogingen aan, die het gevolg zijn van Amerikaanse invoerheffingen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN