RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Michael Kors doet het minder slecht dan verwacht

icon
Mode4 november, 2015

Dalende winst

De totale omzet van Michael Kors kwam in het tweede kwartaal uit op 1,13 miljard dollar (1,04 miljard euro). Dat is een stijging van 6,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er zelfs sprake van een groei van 12,3 procent.

De netto-omzet van de retailverkopen ging ook omhoog met 7,5 procent, maar op vergelijkbare basis was daar sprake van een daling van 8,5 procent. Analisten hadden echter een daling van 8,9 procent voorspeld. De stijging van de totale retailomzet was te danken aan de opening van een pak nieuwe winkels.

Ook de winst is in dalende lijn: die viel van 207 miljoen dollar (190 miljoen euro) terug naar 193,1 miljoen dollar (177 miljoen euro). Michael Kors verwacht voor het volledige jaar een omzet tussen 4,6 en 4,65 miljard dollar (4,2 tot 4,26 miljard euro).

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode11 juli, 2025
    Trekt Pandora zich terug uit tanend China?

    Pandora bekijkt strategische opties voor zijn Chinese activiteiten, nu een veranderende consumentenvoorkeur de omzet doet kelderen. Het juwelenmerk overweegt ’s werelds grootste sieradenmarkt in licentie te geven.

  • icon
    Mode11 juli, 2025
    Miljoenenboete dreigt voor Shein wegens ongeoorloofde cookies

    Shein krijgt in Frankrijk mogelijk een boete van 150 miljoen euro omdat het platform zich niet hield aan de regels rond het gebruik van cookies. Het Chinese bedrijf vindt het bedrag “buiten proportie”.

  • icon
    Mode11 juli, 2025
    Schoenketen vanHaren blijft marktaandeel winnen in België

    Schoenketen vanHaren blijft groeien in de Benelux: de retailer opende dit jaar al twee nieuwe winkels in België – in Kampenhout en Wijnegem – en breidt tegelijkertijd uit met tien nieuwe vestigingen in Nederland.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN