RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ook voor Prada blijft China probleemgebied

icon
Mode18 februari, 2016

De Italiaanse Prada Group heeft in 2015 zijn omzet lichtjes zien dalen en wijt dat aan de slechte economische situatie in China, wat een belangrijke markt is voor heel wat luxemerken. Ook de dure dollar had een negatief effect.

 

Sterke groei op thuismarkt

In 2015 is de omzet bij Prada licht gedaald van 3,55 miljard euro naar 3,54 miljard euro. Vooral in Azië en in de Verenigde Staten was er sprake van een daling. In Azië daalde de omzet met 4 procent, wat grotendeels te wijten was aan de negatieve resultaten in China. In de Verenigde Staten was de terugval met 9 procent zelfs nog groter. Daar speelde vooral de sterke positie van de dollar het Italiaanse modehuis parten.

 

In Europa was er dan weer een omzetstijging van 6 procent, wat volgens Prada te danken is aan de vele toeristen uit Azië en de Verenigde Staten. Vooral in Italië was er een sterke opmars waarneembaar. In Japan deed Prada het met een omzetstijging van 11 procent nog beter. Ook in het Midden-Oosten was er een groei van 11 procent.

 

“Prijsschommelingen en veranderde toeristenstromen”

”Gedurende het jaar 2015 hebben we te maken gehad met sterk wisselende koersen en verslechterde politieke situaties in verschillende delen van de wereld,” zei Prada-CEO Patrizio Bertelli. “Deze factoren hebben wereldwijd gezorgd voor prijsschommelingen en veranderde toeristenstromen.”

 

Ondertussen blijft Prada steeds meer inzetten op het uitbreiden van zijn retailnetwerk. Het totaal aantal winkels staat momenteel dan ook al op 618. De retailomzet steeg dan ook met 76 miljoen euro naar 3,1 miljard euro. De groothandelsactiviteiten daalden dan weer met 88 miljoen euro naar 444 miljoen euro.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode7 oktober, 2025
    Depop ziet omzet fors toenemen, maar ook verliezen houden aan

    Etsy-dochter Depop heeft vorig jaar de omzet met 42% zien stijgen, terwijl de verliezen aanhielden. Volgens het bedrijf staat de tweedehandsmarktplaats pas aan het begin van zijn groeicurve.

  • icon
    Mode7 oktober, 2025
    Vestiaire Collective promoveert financieel directeur Bernard Osta tot CEO

    Vestiaire Collective benoemt financieel directeur Bernard Osta tot CEO, als opvolger van Maximilian Bittner. De marktplaats voor luxe-tweedehands spreekt van een nieuw hoofdstuk in het groeiverhaal.

  • icon
    Mode7 oktober, 2025
    Gratis shoppen met een boodschap: Free Fashion opent pop-up in Amersfoort

    In Amersfoort opent deze week een kledingwinkel waar je helemaal niets hoeft te betalen. Van 10 oktober tot en met 2 november kunnen bezoekers in de Free Fashion pop-upwinkel gratis kleding uitzoeken en zo circulair winkelen ervaren.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    “AI doet de grenzen tussen klantservice en marketing vervagen”
  • icon
    Mode9 september, 2025
    Foot Locker in handen van rivaal Dick’s voor 2,4 miljard dollar
  • icon
    Algemeen23 september, 2025
    Britse marktplaats OnBuy groeit door naar twintig Europese landen
  • icon
    Wonen19 september, 2025
    Carpetright nu ook in Nederland failliet
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN