RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Shoe Discount wordt Bristol

icon
Mode1 september, 2016

Binnenkort verdwijnt de merknaam Shoe Discount volledig uit het straatbeeld: de Belgische Euro Shoe Group heeft ervoor gekozen om alle winkels van de keten over te hevelen naar het Nederlandse merk Bristol. Daarnaast komen er ook een pak nieuwe winkels.

Sterk tegen concurrentie

De Euro Shoe Group beschikt in België over 134 winkels en die zullen binnenkort allemaal omgevormd worden naar Bristol, de keten waarmee Euro Shoe nu al actief is in Nederland. Zo wil het sterker staan tegen de internationale concurrentie.

 

“Qua concept verandert er niet zoveel”, zegt CEO Kurt Moons aan De Tijd. “Beide ketens verkopen schoenen aan lage prijzen. In Nederland besteden we wel iets meer aandacht aan kleding dan in België. 20 procent van de omzet in België komt van kleding, terwijl dat percentage in Nederland op 40 procent ligt. Die verhoudingen blijven zo na de ombouw van Shoe Discount tot Bristol.”

 

De keuze om Shoe Discount te laten verdwijnen heeft ook te maken met het imago van de keten, dat vooral een negatieve perceptie heeft bij de klanten. “Het woord ‘discount’ klinkt verouderd. We zijn nog wel een discountspeler, maar we hoeven dat niet meer in onze naam uit te dragen. Ook ‘shoe’ dekt niet meer de lading, want we verkopen dus ook veel kleding.”

 

Expansie

Euro Shoe Group heeft daarnaast ook plannen om een honderdtal nieuwe winkels te openen, waarvan zeventig in Nederland. De keuze voor de uitbreiding in Nederland is opvallend, omdat heel wat ketens daar de laatste jaren in de problemen zijn gekomen.

 

“Maar door al die faillissementen is er nu veel ruimte voor nieuwe winkels in Nederland”, zegt Moons. “Onze online winkels is zeker belangrijk, maar onze bakstenen winkels zijn nog steeds het belangrijkste.”

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chanel ontsnapt niet aan tegenwind op slabakkende luxemarkt

    Als gevolg van een woelig economisch klimaat en veranderend consumentengedrag ziet nu ook het Franse modehuis Chanel de omzet en winst fors dalen. Het luxemerk blijft investeren in een uitbreiding van het winkelnetwerk.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Levi Strauss verkoopt Dockers aan eigenaar Reebok

    Levi Strauss gaat zijn dochtermerk Dockers verkopen aan Authentic Brands Group, de eigenaar van merken als Reebok en Quiksilver.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN