RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Shoe Discount wordt Bristol

icon
Mode1 september, 2016

Binnenkort verdwijnt de merknaam Shoe Discount volledig uit het straatbeeld: de Belgische Euro Shoe Group heeft ervoor gekozen om alle winkels van de keten over te hevelen naar het Nederlandse merk Bristol. Daarnaast komen er ook een pak nieuwe winkels.

Sterk tegen concurrentie

De Euro Shoe Group beschikt in België over 134 winkels en die zullen binnenkort allemaal omgevormd worden naar Bristol, de keten waarmee Euro Shoe nu al actief is in Nederland. Zo wil het sterker staan tegen de internationale concurrentie.

 

“Qua concept verandert er niet zoveel”, zegt CEO Kurt Moons aan De Tijd. “Beide ketens verkopen schoenen aan lage prijzen. In Nederland besteden we wel iets meer aandacht aan kleding dan in België. 20 procent van de omzet in België komt van kleding, terwijl dat percentage in Nederland op 40 procent ligt. Die verhoudingen blijven zo na de ombouw van Shoe Discount tot Bristol.”

 

De keuze om Shoe Discount te laten verdwijnen heeft ook te maken met het imago van de keten, dat vooral een negatieve perceptie heeft bij de klanten. “Het woord ‘discount’ klinkt verouderd. We zijn nog wel een discountspeler, maar we hoeven dat niet meer in onze naam uit te dragen. Ook ‘shoe’ dekt niet meer de lading, want we verkopen dus ook veel kleding.”

 

Expansie

Euro Shoe Group heeft daarnaast ook plannen om een honderdtal nieuwe winkels te openen, waarvan zeventig in Nederland. De keuze voor de uitbreiding in Nederland is opvallend, omdat heel wat ketens daar de laatste jaren in de problemen zijn gekomen.

 

“Maar door al die faillissementen is er nu veel ruimte voor nieuwe winkels in Nederland”, zegt Moons. “Onze online winkels is zeker belangrijk, maar onze bakstenen winkels zijn nog steeds het belangrijkste.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode14 november, 2025
    Franse warenhuisketen BHV stelt opening van vijf Shein-winkels uit

    De opening van Shein-winkels in vijf Franse BHV-warenhuizen, die gepland was voor november en december, wordt “met enkele dagen of weken” uitgesteld omdat de retailer aanbod en prijzen wil aanpassen.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    Vinted gaat van start in de Verenigde Staten

    Vinted richt het vizier op de Verenigde Staten, nu de omzet dit jaar de mijlpaal van 10 miljard euro bereikt. Vanaf maandag is het tweedehandsplatform beschikbaar in New York, als eerste test.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    WK atletiek doet Asics over de grenzen heen groeien

    De Japanse sportmodegroep Asics wist in de eerste drie kwartalen van 2025 een dubbelcijferige groei te behalen in zowel verkoop als winst. In alle regio’s was er deze zomer groei.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN