RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen

icon
Mode24 februari, 2016

Tommy Hilfiger brengt een speciale collectie kleding voor kinderen met een functiebeperking op de markt. De modegroep werkt ervoor samen met de Amerikaanse non-profitorganisatie Runway of Dreams. Eerder maakte ook M&S al bekend een specifiek aanbod te hebben voor kleine kinderen met beperkingen.

 

Mooie kleding voor alle kinderen

De startcollectie bij Tommy Hilfiger omvat 22 kledingstukken, gaande van shirts over rokken tot jeans. Die dienen vaak te worden aangepast voor jongeren die een rolstoel gebruiken of voor jongeren met spierproblemen. Zij kunnen bijvoorbeeld niet of moeilijk overweg met drukknoppen en ritsen. Dus moet naar een alternatief worden gezocht, bijvoorbeeld met klittenband of met magneten.

 

Het verschil zit ook in details. Zo wordt bij het ontwerpen van kleding voor rolstoelgebruikers best ook rekening gehouden met aangepaste mouw- en beenlengtes en tailleband.

 

De aangepaste producten worden verkocht tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met de klassieke producten van Tommy Hilfiger. De collectie is wel specifiek gemaakt voor de Amerikaanse markt.

 

Marks & Spencer springt ook op de kar

De collectie moet de betrokken jongeren onder meer een beter gevoel geven. Vaak moeten ze zich nu behelpen met aangepaste kleding uit medische winkels.

 

Tommy Hilfiger is niet de enige met een specifiek aanbod. Ook het Britse Marks & Spencer pakt uit met een aparte collectie van slaapkleding en body’s voor jonge kinderen met beperkingen of moeilijkheden. Deze zal echter alleen online worden verkocht.
 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode7 oktober, 2025
    Depop ziet omzet fors toenemen, maar ook verliezen houden aan

    Etsy-dochter Depop heeft vorig jaar de omzet met 42% zien stijgen, terwijl de verliezen aanhielden. Volgens het bedrijf staat de tweedehandsmarktplaats pas aan het begin van zijn groeicurve.

  • icon
    Mode7 oktober, 2025
    Vestiaire Collective promoveert financieel directeur Bernard Osta tot CEO

    Vestiaire Collective benoemt financieel directeur Bernard Osta tot CEO, als opvolger van Maximilian Bittner. De marktplaats voor luxe-tweedehands spreekt van een nieuw hoofdstuk in het groeiverhaal.

  • icon
    Mode7 oktober, 2025
    Gratis shoppen met een boodschap: Free Fashion opent pop-up in Amersfoort

    In Amersfoort opent deze week een kledingwinkel waar je helemaal niets hoeft te betalen. Van 10 oktober tot en met 2 november kunnen bezoekers in de Free Fashion pop-upwinkel gratis kleding uitzoeken en zo circulair winkelen ervaren.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    “AI doet de grenzen tussen klantservice en marketing vervagen”
  • icon
    Mode9 september, 2025
    Foot Locker in handen van rivaal Dick’s voor 2,4 miljard dollar
  • icon
    Algemeen23 september, 2025
    Britse marktplaats OnBuy groeit door naar twintig Europese landen
  • icon
    Wonen19 september, 2025
    Carpetright nu ook in Nederland failliet
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN