RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

The Body Shop gaat samenwerken met V&D

icon
Schoonheid/verzorging17 juni, 2013

Nieuwe expansiestrategie voor The Body Shop

Dat meldt De Telegraaf op basis van berichtgeving van Retailnews. “We kiezen voor V&D omdat hier ons koperspubliek zit”, laat een woordvoerder van de Britse drogmeticaketen weten. “Een warenhuis als Bijenkorf is juist aan het upgraden en daar passen wij niet tussen.”

 

Als de pilot een succes wordt, volgen shop-in-shops bij V&D-vestigingen in Breda en Rotterdam. Het betreft de enige expansieplannen voor The Body Shop: tot 2015 zijn er geen plannen voor andere nieuwe vestigingen.

 

Risico- en kostenverdeling

Het opnemen van The Body Shop past in de strategie van V&D, waarbij steeds meer met shop-in-shops wordt gewerkt. Voordeel voor het warenhuisbedrijf is dat een groot deel van de kosten gedragen worden door de partner, evenals veelal het voorraadrisico.

 

In het verleden zijn er soortgelijke overeenkomsten gesloten met Sephora, Dixons, Hunkemöller en verschillende modemerken. Daarmee maakt V&D zijn prominente positie in veel Nederlandse winkelkernen ten gelde. V&D is eigendom van investeerder Sun European Partners.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging16 juli, 2025
    Voor cosmeticashopper blijft supermarkt the place to be

    Consumenten kopen hun verzorgingsproducten nog overwegend in de supermarkt. Ook bij de jongste generaties blijft fysiek winkelen populair, omwille van de fysieke ervaring en de mogelijkheid om nieuwe producten te ontdekken.

  • icon
    Schoonheid/verzorging11 juli, 2025
    Brauzz-maker Planet B haalt 3,7 miljoen euro op

    De Gentse groep Planet B (Brauzz, Klaaar, Wondr) heeft 3,7 miljoen euro opgehaald om zijn groei te versnellen, met name in Nederland. De duurzame drogmeticaproducent werkt ook aan heel wat nieuwe producten.

  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase

    The Body Shop verandert van CEO, nu het cosmeticabedrijf na zijn faillissement een doorstart heeft kunnen maken. De keten zegt klaar te zijn voor een nieuwe fase: na de herstructurering is het tijd voor nieuwe groei.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN