RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Douglas
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Douglas pakt uit met recordcijfers

icon
Schoonheid/verzorging20 december, 2023

Parfumerieketen Douglas heeft een succesvol boekjaar achter de rug: de retailer realiseerde een recordomzet en maakt opnieuw winst, voor het eerst sinds de uitbraak van de coronacrisis.

“Op de goede weg”

Voor het eerst heeft Douglas de kaap van vier miljard euro omzet genomen: de verkoop klokte af op 4,1 miljard euro, een groei met 12,1%. De retailer ziet de omzet nu al negen kwartalen op een rij groeien. In de fysieke winkels steeg de omzet met 13,0%, in de e-commerce met 10,3%. Het omzetaandeel van online daalde dan ook licht, van 32,9% naar 32,3%. Belangrijk is dat de parfumerieketen ook weer winst maakt, voor het eerst sinds de pandemie: het nettoresultaat bedroeg 16,7 miljoen euro, na een verlies van 313,8 miljoen euro vorig jaar.

Volgens CEO Sander van der Laan is het bedrijf op de goede weg om zijn groeipad voort te zetten en het doel van vijf miljard euro omzet in 2026 te bereiken. Het lopende boekjaar is goed begonnen, met solide verkopen in de aanloop naar kerstmis. Ook Singles’ Day, Beauty Friday en Black Week waren zowel online als in de winkel bevredigend, meldt Douglas. De goede cijfers zijn een opsteker met het oog op de beurgang die het bedrijf mogelijk volgend jaar al wil doorzetten.

Douglas heeft ongeveer 1850 winkels in Europa en opende afgelopen zomer zijn eerste Belgische verkooppunt, in Wijnegem.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging4 augustus, 2025
    Sterkste groei in vijf jaar voor Kimberly-Clark

    Kimberly-Clark heeft in het tweede kwartaal zijn grootste organische volumegroei in vijf jaar gerealiseerd. De producent van onder meer Kleenex en Huggies profiteerde van lagere prijzen en een aangepast productassortiment.

  • icon
    Schoonheid/verzorging4 augustus, 2025
    Skins opent derde winkel in België, Duitsland volgt

    De Nederlandse beautyretailer Skins opent woensdag zijn derde Belgische winkel, na eerdere vestigingen in Antwerpen en Gent. De formule, die inzet op nichemerken als Aesop, Acqua Di Parma en Marie-Stella-Maris, groeit snel.

  • icon
    Food31 juli, 2025
    Unilever verrast met sterke winstmarge en zoete ijsverkoop

    Unilever heeft in de eerste helft van 2025 beter gepresteerd dan verwacht. Vooral de verkoop van ijsjes deed het goed, terwijl ook de winstmarge steeg. Toch wil de FMCG-reus minder focussen op voeding.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN